جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: برای راه اندازی ۴ رشته تخصصی علوم حدیث، تفسیر، مشاوره و فقه و قضا در حوزه علمیه قزوین با مسئولان قم مکاتبات لازم انجام شده که بعد از موافقت، این رشته ها دایر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره علامه حلی استان قزوین که در سالن اجتماعات  اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد گفت: همه طلاب و اساتید باید پژوهش را جدی بگیرند و انجام آن را وظیفه و رسالت مهم خود بدانند، زیرا می توانند مطالبی را بیابند و بنویسند که موجب پیشرفت علم شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه پیشرفت و توسعه علم در گروی نوآوری است، بیان کرد: پژوهشگران با تلاش در مطالعه علوم می توانند به یافته های جدیدی برسند و با نوشتن آنها، آیندگان بهره ببرند.

وی تصریح کرد: اگر عالمی زبان و قلم فعال و سینه اش پر از علم باشد، آیندگان نمی توانند از آن استفاده کنند، ولی اگر بنویسد سالها خواهد ماند و دیگران بهره می برند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: طلاب و اساتی تلاش کنند تا زبان گویا و توانمند به همراه قلم فاخر و ارزشمند داشته باشند تا نسل های آینده از علوم آنها بهره بگیرند.

وی اظهار کرد: حوزه علمیه قزوین توانایی و پتانسیل مطلوبی در تحقیق و پژوهش دارد و می تواند در عرصه های مختلف علمی بدرخشد.

حجت الاسلام  والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: برای راه اندازی ۴ رشته تخصصی علوم حدیث، تفسیر، مشاوره و فقه و قضا در حوزه علمیه قزوین با مسئولان قم مکاتبات لازم انجام شده که بعد از موافقت، این رشته ها دایر خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در حوزه علمیه قزوین امکانات زیرساختی و نیروی انسانی متخصص وجود دارد و می توانند در رشته های یاد شده طلاب متخصص را پرورش و تحویل جامعه دهد.

۲۹۰  اثر به دبیر خانه جشنواره علامه حلی ارسال شد

 حجت الاسلام وحید هاشمی، دبیر چهارمین جشنواره علامه حلی قزوین هم گفت:  ۲۹۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که ۹۰ اثر به خواهران و ۲۰۰ اثر به برادران اختصاص داشت.

وی مهلت ارسال  آثار پژوهشی به پنجمین جشنواره علامه حلی (ره) قزوین را تا پایان فروردین ۹۹ اعلام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha