جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه تبریز

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه افزایش ضایعات نان یک منکر اقتصادی و دینی است، گفت: با شناخت و عمل به دستورات الهی سرمشق و الگوی دیگر جوامع انسانی خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امروز در نشست روسای ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان با بیان اینکه به شدت نیازمند به شناخت و عمل به دستورات الهی هستیم، گفت: با شناخت و عمل به دستورات الهی سرمشق و الگوی دیگر جوامع انسانی خواهیم شد.

امام جمعه تبریز با اشاره به  توصیف قرآن از امت اسلامی در انجام و دعوت به کارهای خیر و نهی از اعمال منکر، افزود: در مسئولیت پذیری و نقش آفرینی جامعه اسلامی، مرد و زن هر دو سهم مشترک دارند و همه باید شناخت معروف و منکر در برابر منکرات اقدام موثر داشته باشند.

وی با یادآوری حقوق زنان، کودکان و جوانان در خانواده ها، گفت: به فریضه بزرگ امر به معروف و نهی از منکر باید در بین اعضای خانواده عمل شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر داشتن زبان نرم در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: برای انجام این فریضه نخست باید خود شخص عامل باشد و دوم اینکه از خانواده و نزدیکان خود شروع کند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه تذکر لسانی وظیفه همگانی است، گفت: همان طوریکه رهبر معظم انقلاب بیان فرموده اند در تذکر لسانی نباید تذکر دهنده منتظر نتیجه باشد.

وی، شناخت معروف و احتمال اثرگذاری را دو اصل مهم برشمرد و اظهار کرد: تقویت و کمک به نظام اسلامی و ایجاد اتحاد بین مردم به عنوان امر به معروف است و منکر در جامعه مدنی تنها بدحجابی نیست بلکه اتلاف منابع عمومی و وقت، اصراف در موادغذایی و افزایش ضایعات آن نوعی منکر به حساب می آید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه افزایش ضایعات نان یک منکر اقتصادی و دینی است، گفت: نهی از این منکر یک عمل واجب است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه، ابراز داشت: اینکه برخی ها به این بهانه، پایه های نظام اسلامی را سست و دل های امیدوار را نسبت به آینده ناامید می کنند، عمل منکر است.

امام جمعه تبریز کج نشان دادن راه درست، گمراه کردن مردم، کمک به دشمن و تلاش برای به فساد کشاندن جوانان را از دیگر نمونه های اعمال منکر عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم متذکر شد: کارمندان در محل کار، کاسب مؤمن و متدین در محل کسب، هنرمندان با ابزار هنر و استاد در کلاس درس میتوانند در فریضه امر به معروف و نهی از منکر اقدام موثر انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مثل نماز است و باید آن را یادگرفت، افزود: مکان انجام فریضه و چگونگی انجام آن باید مورد توجه عامران به معروف و ناهیان از منکر باشد.

امام جمعه تبریز، نقش روسای دانشگاه در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر ممتاز خواند و گفت: قوام و دوام حکومت اسلامی با عمل به امر به معروف و نهی از منکر ممکن است و در جنگ و تهاجم فرهنگی دشمنان و برای مقابله با آنها باید با نشاط و شادابی بیشتر اجتماعی به این فریضه عمل کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha