پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
هفته پژوهش

حوزه/ جلسه مدیران حوزه علمیه استان بوشهر به منظور برنامه ریزی برای هفته پژوهش و روز وحدت حوزه و دانشگاه، در حوزه استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، ظهر امروز جلسه مدیران حوزه علمیه استان بوشهر به منظور برنامه ریزی برای هفته پژوهش و روز وحدت حوزه و دانشگاه در حوزه علمیه استان برگزار شد.

حجت الاسلام رضا خدری در این جلسه با اشاره به اهمیت و جایگاه پژوهش، خواستار توجه بیشتر به این عرصه در مدارس علمیه شد و گفت: لازم است هر کدام از مدارس علمیه استان فردی را به عنوان رابط پژوهش معرفی کنند تا زمنیه فعالیت های پژوهش در مدارس به صورت جدی دنبال شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر برگزاری دو جشنواره پژوهشی علامه حلی(ره) و علامه بلادی بوشهری(ره) را از اقدامات مهم حوزه استان عنوان کرد و ابراز داشت: هر ساله برگزاری این جشنواره ها سبب ارتقای سطح علمی طلاب و اساتید شده است و آثار و برکات خوبی را برای استان به همراه داشته است.

وی بر تشکیل شورای پژوهش در مدارس علمیه استان تاکید کرد و گفت: این جلسات فرصت خوبی برای توجه به امر پژوهش در مدارس است و تاثیر بسزایی در کیفی سازی امر پژوهش دارد، در این جلسات می توان آیین نامه پژوهشی مدارس را بررسی کرد و بر اساس آن امر پژوهش را در مدارس فعال کرد.

حجت الاسلام خدری با گرامیداشت پیش رو بودن هفته پژوهش خواستار برنامه ریزی مدیران مدارس علمیه برای این هفته شد و گفت: یکی از مهمترین برنامه های هفته پژوهش روز وحدت حوزه و دانشگاه است که برگزاری جلساتی در قالب هم اندیشی حوزه و دانشگاه بر وحدت بین این دو نهاد و ایجاد صمیمیت بیشتر می افزاید.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بررسی موضوعاتی همچون بیانیه گام دوم انقلاب را یکی از موضوعات اساسی امروز کشور عنوان کرد و گفت: اساتید و نخبگان حوزه و دانشگاه می توانند حول این محور جلسات وحدت حوزه و دانشگاه را برگزار و به بررسی ابعاد این بیانیه بپردازند.

حجت الاسلام حسین فقیه معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر نیز در این جلسه به برخی برنامه های هفته پژوهش اشاره کرد و گفت: نشست با پژوهشگران برتر هر شهرستان، برگزاری نشست های وحدت حوزه و دانشگاه و برگزاری کرسی های آزاداندیشی از مهمترین برنامه ها است.

گفتنی است، در این جلسه شیوه نامه پژوهشی درسی طلاب در سطوح مختلف بررسی شد. همچنین مدیران مدارس نیز به بیان نظرات خود پیرامون هفته پژوهش پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha