چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ترکمانه

حوزه/ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان گفت: حامیان نیکوکار همدان در هشت‌ماهه سال ۹۸، ۱۷ میلیارد و ۴۵۴ میلیون تومان به‌حساب ایتام و فرزندان محسنین کمیته امداد استان همدان واریز کرده‌اند.

پیمان ترکمانه، مدیرکل کمیته امداد استان همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان اظهار کرد: انجام کارهای فرهنگی، ارزشی و دینی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که جوانان را نسبت به اجرای آن بسیار سفارش کرده‌اند و این مهم در کمیته امداد به‌صورت جدی مورد توجه قرارگرفته تا در کنار رشد فرهنگی خانواده‌ها بستر مناسبی نیز برای استقلال اقتصادی آن‌ها فراهم شود.

وی به تأثیرگذاری برنامه‌های فرهنگی در قالب کارگاه‌های آموزش سبک زندگی ایرانی- اسلامی و توانمندسازی فکری خانواده‌های تحت حمایت اشاره و گفت: بر این اعتقاد هستیم که اگر سطح توجه به مسائل فرهنگی، تربیتی و اعتقادی در خانواده‌ها ارتقاء یابد، آثار و نتایج خدمات حمایتی ارائه‌شده به مددجویان نیز مطلوب‌تر خواهد بود و روند رو به رشد خانواده‌ها به‌سوی توانمندسازی فکری، اجتماعی و اقتصادی سریع‌تر شکل خواهد گرفت.

ترکمانه بابیان این مطلب که اردوهای شوق زیارت کمیته امداد همواره با پیوست فرهنگی برگزار می‌شود، افزود: برگزاری این اردوها از جمله برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد است که باهدف ایجاد نشاط معنوی، افزایش خودباوری دینی و آموزش سبک زندگی ایرانی- اسلامی برای مددجویان اجرا می‌شود و خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در قالب این طرح به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

وی بابیان گزارش عملکرد این نهاد در حوزه فرهنگی، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۴۰ نفر از مددجویان تحت حمایت در قالب ۲۴ کاروان به اردوهای شوق زیارت اعزام شدند که در این زمینه بیش از ۲۶۳ میلیون تومان نیز هزینه پرداخت‌شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان همدان افزود: خیران و نیکوکاران می‌توانند با شماره‌گیری کد #۰۸۱*۸۸۷۷* با تلفن همراه خود و یا مراجعه به دفاتر کمیته امداد و مشارکت در طرح «شوق زیارت» زمینه اعزام نیازمندانی که تاکنون به مشهد مقدس مشرف نشده‌اند را فراهم سازند و در این کار خداپسندانه سهیم باشند.

وی در ادامه سخنان خود از کمک ۱۷میلیارد تومانی حامیان همدانی به فرزندان معنوی خبر داد و گفت: حامیان نیکوکار در سال ۹۸، ۱۱ میلیارد و ۷۵۲ میلیون تومان به‌حساب ایتام و پنج میلیارد و ۷۰۲ میلیون تومان به‌حساب فرزندان محسنین کمیته امداد استان همدان واریز کرده‌اند.

وی افزود: کمک‌ها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با ۳۸ درصد رشد همراه بوده است که نشان از اعتماد مردم به این نهاد است.
ترکمانه با توضیح اینکه طرح اکرام ایـتام  باهدف حمایت از کودکان یتیم و تأمین نیازهای آن‌ها در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی و درمان آغازشده است، گفت: در این طرح، افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند یتیم در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آن‌ها در قالب کمک به یتیم خاص، کمک به دانش‌آموز خاص، کمک به دانشجوی خاص اقدام می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: ایتام فرزندانی هستند که از نعمت پدر محروم شده‌اند و در حال حاضر ۲۱ هزار و ۱۴۹ حامی نیکوکار از ۳۸۰۷ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان همدان حمایت می‌کنند.

وی همچنین گفت: ۷هزار و ۳۵۱ حامی نیز از ۲هزار و ۹۹۸ فرزند محسنین، فرزندانی که پدر و مادر آن‌ها دارای بیماری‌های صعب‌العلاج می‌باشند و یا توانایی پرداخت هزینه‌های کودک خود را ندارند و یا فرزندان طلاق حمایت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان میانگین کمک به هر یتیم را در ماه ۳۸۶ هزار تومان و سرانه کمک به محسنین را ۲۳۸ هزار تومان اعلام کرد و افزود: حامیان خیر در هشت‌ماهه سال گذشته، ۱۲ میلیارد و ۶۶۸ میلیون تومان به فرزندان معنوی خود کمک کرده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha