پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش طلیعه حضور

حوزه/ همایش طلیعه حضور، با شرکت بیش از ۴۰۰ طلبه خواهر جدیدالورود و با حضور حجج اسلام و المسلمین موسوی فرد و پناهیان در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، همایش طلیعه حضور، ویژه طلاب خواهر جدیدالورود مدارس علمیه خوزستان، در سالن اجتماعات شرکت فولاد خوزستان برگزار شد.

در این همایش که با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از طلاب پایه اول مدارس علمیه خواهران خوزستان برگزار شد، حجج‌اسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان و پناهیان استاد حوزه و دانشگاه سخنرانی کردند.

همچنین در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام رجب پور، مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان، ضمن خیرمقدم به طلاب جدیدالورود، با بیان اینکه همایش «طلیعه حضور»، سنتی است که هرساله از سوی مدیریت حوزه علمیه برای طلاب خواهر جدیدالورود مدارس برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این همایش خواهران مکرمه یک روز را گردهم می‌آیند تا ضمن آشنا شدن با یکدیگر، از برنامه‌ها و کارگاه‌های همایش طلیعه حضور، استفاده و بهره‌مند شوند.

لزوم آماده‌سازی جامعه برای اصلاحات بنیادین فرهنگی

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، در بخشی از این همایش، با بیان اینکه شیعه بودن زمانی تحقق می‌یابد که انسان بتواند امام و پیشوای خویش را در همه امور مشایعت کرده و گام در گام او گذارد، گفت: کسی که در فلسفه و سبک زندگی خود از رهبر و پیشوای خویش پیروی نکند، قطعاً او را سرمشق فکری و رفتاری خویش قرار نمی‌دهد و نمی‌تواند مدعی تشیع و شیعه بودن باشد.

وی با بیان اینکه طلاب الگوی جامعه اسلامی هستند، تصریح کرد: باید با تقویت نفوس و همچنین اصلاح رفتاری طلاب، جامعه را برای اصلاحات بنیادین فرهنگی آماده کرد.

لازمه یک طلبه موفق، حضور پرنشاط در جامعه است

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان، در ادامه این همایش، با بیان اینکه لازمه یک طلبه موفق، حضور پرنشاط در جامعه است، اظهار داشت: طلبه‌ای که افسرده باشد به درد جامعه نمی‌خورد؛ از این رو به نحوی زندگی کنید که اولاً به آن نشاط الهی دست یابید و دوما دیگران را هم به راه پرنشاط الهی دعوت کنید.

بنا بر این گزارش، هم‌خوانی گروه تواشیح نورالهدی، ارائه توضیحات پیرامون سامانه کوثرنت و سامانه معاونت فرهنگی از سوی معاونت پژوهش حوزه، ارائه مطلب پیرامون شیوه‌های ارتباط با مخاطب توسط حجت‌الاسلام شریفی و همچنین پخش فیلم کوتاه، کلیپ و مسابقه از دیگر بخش‌های این همایش بودند.

قرائت میثاق نامه طلبگی

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم، میثاق نامه طلبگی توسط طلاب خواهر جدیدالورود مدارس علمیه قرائت شد و بر این اساس، طلاب عهد و پیمان بستند که إن‌شاءالله در مسیر خدمت به دین، قرآن و مکتب اهل‌بیت(ع) ثابت قدم بوده و سربازان خوبی برای رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی باشند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha