سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
همایش «آمران معروف و نهی از منکر»

حوزه/ رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم افزود: هشدار مقام معظم رهبری در مورد وضعیت قم بسیار جدی است. نباید اجازه داد شهر قم با آن همه سابقه مانند آندلس شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی بعد از ظهر امروز در همایش «آمران معروف و نهی از منکر» که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به رسالت حاکمان اسلامی برای تحقق دولت و جامعه اسلامی و حرکت به سوی تمدن اسلامی براساس بیانات رهبر انقلاب گفت: حرکت انقلابی که براساس دین و احکام الهی شروع می شود، مراحلی باید بر اساس منظومه فکری  طی کند تا نهایتا این دولت مقدمه ای برای ظهور و دولت اسلامی باشد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم با بیان این که باید شرایط فعلی جامعه چه کرد افزود: بر این باوریم با فکر و اندیشه انسان می تواند جامعه و خود را تغییر است.

وی بیان داشت: براساس مبانی دینی انسان خلیفه الله است و برای رسیدن به این مقام، لازم است ارزش های دینی را در خود تجلی دهد و در مقام بعدی جامعه را به سمت دین داری برد و نهایتا برای شکل گیری دولت اسلامی حرکت کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی با بیان این که فعلا درحال دولت سازی اسلامی هستیم و باید زمینه را برای جامعه و تمدن اسلامی آماده کنیم، اظهارداشت: برای رسیدن به این مرحله قرآن وظائف را برای مردان و زنان اسلامی بیان کرده است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم افزود: از جمله این رسالت براساس آیات قرآن برای زنان و مردان اسلامی، ولایت داشتن بر یکدیگر است. ولایت داشتن جدای از معنای دیگر به معنای اطاعت پذیری و مسئولیت پذیری نسبت به یکدیگر است، یعنی مؤمنین نسبت به یکدیگر مسئولیت دارند.

وی بیان داشت: از جمله این مسئولیت ها امر به معروف و نهی از منکر است. قرآن اشاره می کند، که امر به معروف از نماز هم مهم تر است.از دیگر رسالت ها بر پاداشتن نماز، اطاعت از خدا و ولی خدا است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم افزود: اگر این مراحل را رعایت کردیم، جامعه هم اسلامی خواهد شد و زمینه برای ایجاددولت و تمدن اسلامی فراهم می شود.

وی در ادامه بیان داشت: 25سال گذشته رهبر انقلاب نسبت به تهاجم و ناتوی فرهنگی هشدار داده بودند. ایشان فرمودند« دشمن درجنگ نظامی نتوانسته کاری کند، الان به دنبال ناتوی فرهنگی است».

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی گفت: در سالهای گذشته نیز نسبت به وضعیت شهر و حوزه علمیه قم هشدار داده بودند ودغدغه های خود را ابراز کردند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم افزود: سوال این است که اگر مردم دوباره به دیدار ایشان بروند، اولین سوالی که در این دیدار مطرح می شود، آیا مردم به هشدارهای وضعیت فرهنگی قم توجه کردند یا نه؟ آیا در عمل مسئولین و مردم برای جلوگیری از وضعیت ضد دینی قم کاری کرده اند یا نه؟.

وی بیان داشت: حتی از بنده مسئول دفتر رهبر انقلاب می توانند سوال کنند، شما برای وضعیت فرهنگی قم چه کرده اید؟.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی گفت: تاریخ تجربه تلخی از وقایع فرهنگی  مدینه دارد، که بنی امیه برای برقراری عیش و نوش خود از این شهر رقاص و آواز خوان زن می آوردند. این شهر، شهر پیامبر(ص) بود، اما چه می شود هنوز عرق کفن پیامبر(ص) خشک نشده بود، اوضاع شهر مدینه به عنوان پایتخت جهان اسلامی این گونه تغییر می کند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم افزود: هشدار مقام معظم رهبری در مورد وضعیت قم بسیار جدی است. نباید اجازه داد شهر قم با این همه سابقه مانند آندلس شود. چرا با وجود حوزه های علمیه، مراجع، علما و مردم و مراکز اسلامی وضعیت قم باید این گونه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی گفت: رهبر انقلاب از وضعیت قم ابراز نگرانی کردند. ایشان وقتی برای زیارت به مسجد مقدس می روند، می فرمود« وضعیت بازارها خیابانهای قم نسبت به گذشته تغییر کرده است».

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم افزود: درصد اندکی از این ناهنجاری با قوه قهریه حل می شود، اما 95 درصد با کار فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر رفع شود.

وی بیان داشت: قم خانه اهل بیت(ع) است. باید به وسیله رسانه های بیداری و شنیداری قم، افکار عمومی و مردم متوجه خطر فرهنگی و هشدارهای رهبر انقلاب شوند. انتظار این است برای رفع مشکلات فرهنگی قم، مردم به صحنه بیایند و مسئولین هم در این کار جلوتر از مردم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی گفت: سزوار نیست در کنار این همه مشکلات جامعه و بی تدبیری مسئولین، دغدغه دیگر که آن وضعیت فرهنگی شهر قم است، به نگرانی ایشان اضافه شود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سلام IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    0 0
    بهتر است از شورای شهر مدعی حزب اللهی بپرسید خیانتی که این شورای شهر که مرد فقط با پوشش و اسم انقلابی می توانست بکند وگرنه صدای همه در می آمد