سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ماموستا شیرزاد ایزدی

حوزه/ کارشناس دینی اهل سنت گفت: مهمترین و حیاتی ترین نیاز جهان اسلام در برابر استکبار وحدت است و کسانی که همواره از جدایی دم می زنند اعتقادی به خدا، قرآن و رسولش ندارند.

ماموستا شیرزاد ایزدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: دین رسول الله از مبانی اعتقادی و عملی بسیاری محکمی برخوردار است و کسی نمی تواند این مبانی عقلانی را رد کند.

وی با اشاره به اینکه اصول فقهی اسلام برای تمام شئونات زندگی بشر دستورات خود را دارد، عنوان کرد: یکی از ویژگی های بارز و البته منحصربفرد دستورات قرآن و دین اسلام به روز بودن آن است، یعنی این دستورات در هر زمان و مکانی کاربرد خود را دارند و نمی توان این دستورات را برنامه هایی یکبار مصرف دانست.

ماموستا ایزدی با اشاره به اینکه مردم کردستان محبت و عشق ویژه ای به رسول الله(ص) و اهل بیتش دارند، گفت: امروز مهمترین و حیاتی ترین نیاز جهان اسلام در برابر جهان استکبار وحدت است، لذا از کسانی که همواره از جدایی و یا برتری مذهبی بر مذهب دیگر سخن به میان می آورند به شدت دوری کنید، زیرا اینان هیچ اعتقادی به خدا، قرآن و رسولش ندارند.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان یک امت واحد هستند و نباید برخی از اختلافات جزیی سبب جدایی آنان از همدیگر شود، افزود: متاسفانه سوءاستفاده از این اختلافات ناچیز بین مسلمین توسط عده ای منافق و از خدا بی خبر سبب شده است که این وضعیت برای جهان اسلام و دین رسول الله پیش بیاید تا جایی که شاهدیم که گروهک هایی بنام اسلام دست به سلاخی هم دینان خود می زنند.

ماموستا ایزدی تصریح کرد: بی شک این گروهک های تروریستی مورد پشتیبانی دولت های غربی، عربی، وهابیت، رژیم صهیونیستی، آمریکا و... می باشند و با این کار می خواهند موج اسلام گرایی در جهان را متوقف نمایند و به جای آن موج اسلام هراسی را جایگزین کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر جمعیت ۱.۶ میلیاردی مسلمانان بتوانند وحدت به معنای واقعی را به دست آورند هیچ قدرتی در جهان نمی تواند در مقابل آنها قلدری و توطئه چینی کند و همه ما آرزو داریم که این مهم روزی محقق شود.

این کارشناس دینی اهل سنت افزود: با این وجود استکبار و استعمار و حتی برخی از کشورهای خودفروخته مسلمان مانع از تحقق این هدف در جهان اسلام شوند.

ماموستا ایزدی در پایان گفت: خوشبختانه مسئله وحدت در بین مردمان با فرهنگ و نجیب کردستان حل شده است و تاکنون در این نقطه از ایران اسلامی هرگز شاهد درگیری های مذهبی نبوده ایم که این افتخار بزرگی برای مردم این دیار می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha