شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسلمانان سامرست نیاز فوری به گورستان اسلامی دارند

 حوزه/ درحالی که رشد جمعیت مسلمانان در شهر سامرست در جنوب غربی انگلستان قابل توجه است، قرار است نیاز فوری به یک گورستان اسلامی در این منطقه در جلسه شورای شهری مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ، مسلمانان شهرستان سامرست در جنوب غربی انگلستان می گویند به دلیل افزایش جمعیت مسلمانان در این منطقه، نیاز فوری به یک گورستان اسلامی دارند.

نمایندگان مسلمانان با اعضای شورای سامرست وست و تونتون دیداری داشته و قرار است برای سال آینده برنامه ای برای ساخت این گورستان پیشنهاد دهند.

شورای مسلمانان بریتانیا نیز اعلام کرده که کمبود «فضای دفن برای مسلمانان» به یک مشکل فزاینده برای مسلمانان سرتاسر تبدیل شده است.

هارون خان گفت: این مسئله ای است که باید توسط رهبران دینی و مقامات محلی مورد توجه قرار بگیرد تا اطمینان  حاصل شود فضای کافی گورستان برای جوامع مسلمان در سرتاسر بریتانیا فراهم شود.

مراز عزیز یکی از  نمایندگان مسلمانان محلی در این باره خاطرنشان کرد: رشد جمعیت مسلمانان زیاد است و نزدیک ترین گورستان اسلامی نیز در منطقه بریستول واقع شده است.

 مراز عزیز گفت: تا اوایل سال آینده یک برنامه کامل برای ساخت قبرستان اختصاصی برای مسلمانان این منطقه تقدیم شورا می شود.

وی از سوی انجمن مسلمانان بنگلادشی گفت: باید دست به کار شویم. ما از هم اکنون با چند از تن از نمایندگان صحبتی داشته ایم و نظر آنان نسبت به این امر مثبت است و گفته اند که سعی شان را برای برآورده کردن نیازهای مسلمانان می کنند.

  گفتنی است براساس یکی از آخرین آمارگیری ها،  سرشماری سال ۲۰۱۱ ، مسلمانان ۰.۳ درصد از کل جمعیت سامرست را تشکیل می دهند. این آمار شامل افزایش جمعیت ۵۷ درصدی می باشد که  از ۹۳۸ نفر در سال ۲۰۰۱ ، به ۱،۴۷۰ نفر در سال ۲۰۱۱ رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha