جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ امام جمعه تبریز گفت: دانشگاه ها با تولید علم و انتقال دستاوردهای علمی به جامعه، در جهت حل مشکلات مردم گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار مسئولان دانشگاه های استان با بیان اینکه بدنه اصلی دانشگاه ها را دانشجویان تشکیل می دهند، گفت: دانشگاه ها باید پناهی برای جوانان پرسشگر باشند تا دستاوردهای علمی آنها، مشکلات جامعه را مرتفع سازد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر داشتن رفتار حسنه و مخلصانه با دانشجویان از سوی مسئولان دانشگاه ها، بصیرت افزایی در بین جوانان را یکی از اولویت مراکز آموزشی عنوان کرد و افزود: دانشگاه ها باید سیاسی باشند، اما سیاست زده نباشند و با برگزاری دوره های آگاهی بخشی سیاسی، دانشجویان را برای در روزهای حساس و بحرانی آماده کنند.

وی با بیان اینکه امروز توانمندترین مجموعه های دانشگاه ها را نیروهای ارزشی تشکیل می دهند، ابراز داشت: غربت نیروهای مذهبی و جریان ارزشی در گذشته خیلی ناراحت کننده بود، اما امروز چنین نیست و نباید هم اجازه دهیم که احساس ناامیدی در این جریان به وجود آید.

آل هاشم با اشاره به نقش روحانیون در پشتیبانی از جریان های ارزشی دانشگاه ها، تصریح کرد: دانشگاه ها باید با توجه به معنویت و تقویت های کارهایی از این دست قشر جوان فعال در جامعه را بر اساس آموزه های دینی تربیت کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حل مشکلات جامعه را در سایه توجه دانشگاه به مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی دانست و گفت: حل مشکلات اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، فضای مجازی، همچنین مشکلات اقتصادی با انتقال دستاوردهای علمی به بخش تولید به واسطه دانشگاه ها حل شدنی است.

وی با اشاره رویش های انقلابی نسل جدید، اظهار کرد: دیدار و گفتگویی که با دانشجویان در بازدید سرزده از سلف و خوابگاه آنها داشتم، موید این بود که ارتباط نزدیک با جوان ایرانی آنها را به سمت دین و نظام اسلامی هدایت می کند. جوان با هویت ایرانی و  اسلامی در برابر صدای بلند استکبار مغلوب شدنی نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تبدیل رویکرد مصرف کنندگی علم به رویکرد تولید علم، گفت: دانشگاه ها باید تحقیقات خود را برای برطرف کردن نیازهای کشور هدفمند کنند.

در ابتدای این دیدار، تعدادی از روسای دانشگاه ها و اساتید به بیان نکته نظرات خود پیرامون مسائل جاری در مراکز آموزش عالی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha