پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حائری زاده

حوزه/ حجت الاسلام حائری‌زاده گفت: قرآن کریم قناعت را مقدمه‌ای برای رسیدن به حیات طیبه عنوان می‌کند و باید آنچه را که خدای متعال به انسان داده درست مورد استفاده قرار گیرد و شکر آن بجای آورده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام محمدحسین حائری زاده، شامگاه چهارشنبه در جمع مردم شهرستان شوط که در مسجد رسول اکرم (ص) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: اسلام به مسئله انتخاب زن بسیار حساسیت دارد و قبل از اینکه بدانیم چه زنی را برای خود اختیار کنیم، باید بفهمیم قرار است چه کسی مادر فرزندان ما باشد.

وی ادامه داد: انسان در برابر خدای متعالی وظایفی دارد که شناخت حق، پذیرش آن، عمل به آنچه که خدای متعال بیان کرده است، دعوت مردم به حق، و دفاع از آن در برابر باطل از جمله آن‌ها است.

استاد حوزه تصریح کرد: برخی‌ها با آنکه قیافه انسان را دارند، اما چون از حق غفلت کرده‌اند خدای متعال آن‌ها را پایین‌تر از چهارپایان خطاب می‌کند.

وی در ادامه به مسئله قناعت اشاره کرد و گفت: قرآن کریم قناعت را مقدمه‌ای برای رسیدن به حیات طیبه عنوان می‌کند و باید آنچه را که خدای متعال به انسان داده درست مورد استفاده قرار گیرد و شکر آن بجای آورده شود.

حجت الاسلام حائری زاده افزود: باید از علم، ثروت و آبروی خود برای آخرت استفاده کنیم و با صبر کردن در برابر ناملایمات دنیا شکر خدا را بجای بیاوریم.

وی در ادامه به تاثیر زنان در پیشبرد اهداف الهی در طول تاریخ اشاره کرد و بیان داشت: در طول تاریخ زنان زیادی بودند که در جهت اهداف الهی قدم برداشته و به ترویج دین الهی کمک کردند که به عنوان نمونه می‌توان به آسیه همسر فرعون، حضرت مریم، حضرت خدیجه و حضرت زهرا (س) اشاره کرد.

استاد حوزه تاکید کرد: حضرت خدیجه(س) از ثروتمندان قریش بود که اموال خود را در اختیار رسول خدا (ص) قرار داد و قبل از پیامبر اسلام (ص) هم با هیچ مردی ازدواج نکرده بود، چون امکان ندارد دامنی که قرار است عصاره نبوت در آن پرورش یابد با دست کافر تماس داشته باشد.

وی گفت: شیعه و تابع حق بودن ما، به برکت قیام امام حسین (ع) است و اگر زینب کبری (س) نبود این قیام نیمه تمام می‌ماند و نقش حضرت معصومه (س) نسبت به امام رضا (ع) همان نقش حضرت زینب نسبت به سیدالشهدا (س) است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha