جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خوش صورت

حوزه/ رئیس دانشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: یکی از خلأهای حوزه پژوهشی زنان نبود آثار فاخر و دارای اعتبار علمی بوده که حلقه‌های پژوهشی باهدف تولید آثار علمی تشکیل‌شده و نتیجه این پژوهش‌ها به‌صورت مقاله و کتاب منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اعظم خوش‌صورت امروز در مراسم افتتاح  نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب و نشست علمی " بررسی مسائل و اولویت‌های حوزه زنان و خانواده کشور اظهار داشت: دانشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب تنها دانشکده تخصصی حوزه زنان در کشور باهدف خدمت به تشیع و خدمت به‌نظام  تشکیل‌شده است.
وی یکی از دغدغه‌های دانشکده زن و خانواده را حضور فعال زنان پژوهشگر در جامعه دانست و افزود: دانشکده  با عنایت به اهداف نظام و اسلام شرایط فعالیت زنان پژوهشگر را فراهم کرده تا مسائل روز زنان موردتوجه قرار گیرد.
رئیس دانشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: امروز باوجود پیشرفت‌های قابل‌توجه پژوهش‌های حوزه زنان اما با شرایط مطلوب فاصله داشته و امیدواریم در کم کردن این فاصله و رسیدن به شرایط ایده آل قدرتمند عمل کنیم.
وی به مسائل و دغدغه‌های زنان در جامعه اشاره کرد و گفت: متأسفانه شاهد افت  مطالبات زنان و نوع دغدغه‌های آن‌ها در جامعه هستیم و مسائل اصلی زن و خانواده به حاشیه رانده‌شده و مسائل جانبی اهمیت پیداکرده است.
خوش‌صورت اهداف دانشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب را بر اساس مسائل واقعی زنان عنوان و تصریح کرد: با بررسی که بر اهداف شورای تحول انجام‌شده موضوعاتی مانند استحکام خانواده، ارتقاء جایگاه زن ازلحاظ ارزشی و معنوی نیازمند بازنگری و توجه بیشتری در جامعه پژوهشگران دارد.
وی با یادآوری دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه پژوهش وزنان بیان کرد: تولید دانش در حوزه زنان یکی از واجبات عرصه علمی در کشور بوده و باید به‌صورت جدی و آکادمی به این حوزه ورود کنیم.
رئیس دانشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب یکی از مشکلات تولید علم در این حوزه را کمبود نیروی انسانی عنوان و خاطرنشان کرد: دانشکده باهدف تربیت نیروی انسانی حلقه‌های پژوهشی با حضور یک استاد و 12 دانش‌پژوه تشکیل داده است.
وی سیر مطالعاتی هر حلقه پژوهشی را مشخص و بر اساس نیاز جامعه خواند و ابراز کرد: یکی دیگر از خلأهای  حوزه پژوهشی زنان نبود آثار فاخر و دارای اعتبار علمی بوده که حلقه‌های پژوهشی باهدف تولید آثار علمی تشکیل‌شده و نتیجه این پژوهش‌ها به‌صورت مقاله و کتاب منتشر خواهد شد.
خوش‌صورت تعاملات بین‌المللی برای تدوین کتب و مقالات علمی را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: در دانشکده زن و خانواده پتانسیل بالایی برای تولد علم و تربیت نیروی پژوهشگر بوده و با تعامل با دانشکده‌های بین‌المللی می‌توانیم از این پتانسیل‌ها بیشترین بهره را ببریم.

۳۱۳/۶۱ پ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha