چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
افتتاح

حوزه/ در نخستین روز از نمایشگاه پژوهش و فناوری، مسئولان استان ضمن بازدید از غرفه های حوزه علمیه خراسان، در جریان آخرین و جدیدترین آثار، تولیدات و دستاوردهای فناورانه و نوآورانه این مهد کهن قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، در حاشیه نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار استان خراسان رضوی از غرفه های حوزه علمیه خراسان بازدید کرد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در حاشیه این بازدید، در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه پژوهش و فناوری استان با حضور ۲۵۲ مشارکت کننده از شرکت‌های دانش بنیان، فناور، پژوهشکده‌ها، حوزه‌های پژوهشی، دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری خراسان برپا شده است.

وی شناسایی تقاضاهای پژوهش و فناوری، گسترش ارتباط بین مراکز پژوهش و فناوری در جامعه، تجاری سازی دستاوردهای پژوهش و فناوری استان، شناسایی و بسترسازی برای نخبگان و مراکز آموزشی را از اهداف نمایشگاه ذکر و عنوان کرد: حلقه های واسطی میان تقاضا و ایده وجود دارند که عملا همین حلقه های واسط، موجب تبدیل ایده به محصول می شوند اما در هر صورت ابتدا باید این ایده ها پالایش شوند تا بتوان آن را به محصول تبدیل کرد و عملا این مهم باید در حوزه پژوهش و فناوری صورت گیرد.

کافی ادامه داد: از سوی دیگر تلاش دانشگاه فردوسی مشهد و همچنین یکی از مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه، تکمیل همین حلقه های واسط برای تبدیل ایده به محصول تلقی می شود.

بازدید شهردار مشهد از نمایشگاه پژوهش و فناوری استان

محمدرضا کلایی، شهردار مشهد نیز از بیستمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند فناوری های صورت گرفته در عرصه های مختلف به همت پژوهشگران و صاحبان ایده قرار گرفت و گفت: معاونت برنامه‌ریزی شهرداری مشهد وظیفه دارد سفارش‌های خود را به دانشگاه ارایه دهد تا پژوهشگران و صاحبان ایده بتوانند محصولات مورد تقاضای این نهاد را تامین کنند.

شهردار مشهد با بیان این که از سوی دیگر نیز دانشگاه زمینه‌های تقاضا محور را در اختیار پژوهشگران خود قرار می‌دهد و در همین راستا، شهرداری ضمن اعلام تقاضای خود با هدف کاهش ریسک کار از طریق خرید تضمینی پژوهش، به مجموعه فرایندهای تبدیل ایده به محصول کمک شایانی می‌کند.

اطلاع از آخرین دستاوردها و تولیدات حوزه علمیه خراسان

محسن نصرپور، مدیرکل صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی نیز در نخستین روز این نمایشگاه، ضمن ابراز خرسندی از حضور فاخر و اندیشمندانه حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه پژوهش و فناوری، از غرفه های این حوزه بازدید کرد و در جریان آخرین فعالیت های پژوهشی صورت گرفته و جدیدترین آثار، تولیدات و دستاوردهای هیات های اندیشه ورز حوزه که مورد ابتلا و نیاز جامعه امروز می باشد، قرار گرفت. 

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha