جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ممثل ولي الفقيه في شؤون الحج والزيارة، السيد عبد الفتاح نواب

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت: این ظرفیت در ما وجود دارد که مرد میدان های بزرگ شویم و اگر به جایی نرسیدیم، نتیجه عدم انتخاب درست راه هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب در جلسه طلاب و فضلای نائین، خوروبیابانک و فرخی که شب گذشته در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد، اظهار داشت: تلاش ارزشمند و ماندگار، تلاشی است که در راه خدای متعال باشد که اگر اینگونه بود، ماندگار شده و اگر اینگونه نبود، موجب ناراحتی خواهد شد.   

وی ابراز داشت: اولین گام برای رسیدن به جایگاه بزرگ، برنامه ریزی است؛ طلابی که با برنامه ریزی فعالیت های خود را انجام می دهند، به جایی خواهند رسید.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت خاطرنشان ساخت: حُسن تقدیر و برنامه ریزی از دستوراتی است که در روایات معصومین (ع) به آن اشاره شده است تا انسان بتواند به اهداف خود دست پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب تصریح کرد: صبر بر مشکلات و مصیبت ها از دیگر مباحثی است که طلاب و فضلا باید به آن اهتمام داشته باشند.

وی بیان داشت: ساختن آینده از وظایف طلاب است؛ اینطور نیست که دیگران همه چیز را برای من بسازند تا من دارای آینده خوب شوم؛ تلاش ماست که می تواند آینده را برای ما بسازد.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت اظهار داشت: طلاب باید با برنامه ریزی به این مسئله برسند که مرد کدام میدان است؟ میدان هایی همچون تدریس، تهذیب، قضاوت، پژوهش و ... وجود دارد که طلاب باید با شناختی که از خود پیدا می کند، مرد این میدان شود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب ابراز داشت: این ظرفیت در ما وجود دارد که مرد میدان های بزرگ شویم و اگر به جایی نرسیدیم، نتیجه عدم انتخاب درست راه هاست.

وی خاطرنشان ساخت: توجه به توانایی ها و شناخت استعداد از نکات ضروری برای طلاب است تا بتوانند راه را به درستی پیموده و به اهداف خود برسند.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت تصریح کرد: انتخاب درست راه سبب می شود انسان شاخه به شاخه نشده و از عمر خود به خوبی استفاده کند و به نتیجه مطلوب برسد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب بیان داشت: نکته مهمی که باید به آن توجه داشت، این است که اگر در طول مسیر متوجه اشتباه خود شدیم، باید برگردیم و راه صحیح را انتخاب نماییم.

وی اظهار داشت: داشتن همراه کوشا و پیگیر از مباحث بسیار مهم برای طلاب است که سبب رشد طلبه خواهد شد؛ طلبه ای که هم مباحثه خوب داشته باشد، راه را به درستی رفته است.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت ابراز داشت: ما بزرگانی همچون آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی را داریم که هم مباحثه و همراه خوبی برای یکدیگر بوده و امروز به این درجات بالای علمی و اجتماعی رسیده اند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب خاطرنشان ساخت: یار خوب در مسیر طلبگی بسیار مهم است و سبب رشد خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن قاضوی، دیگر سخنران این جلسه بود که به ارائه گزارشی از جامعه روحانیت مبارز منطقه بیابانک و فرخی پرداخت و گفت: این جامعه در سال ۱۳۵۸ تأسیس شده و اختصاص به شهر فرخی ندارد؛ بلکه بزرگان بسیاری از مناطق گوناگون در آن شرکت کرده و در موضوعات گوناگون تبادل نظر و اطلاعات می شود که نظر اکثریت، نظر جمع است و همگان بر عمل به آن مکلف هستند.

وی ابراز داشت: بیان معضلات و مشکلات منطقه از جمله برنامه های این جلسات است که بیان راهکارهای آن نیز در دستور کار است و افراد توانمند برای حل آن معضل اقدام می کنند.

قائم مقام شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز منطقه بیابانک و فرخی اذعان داشت: ایجاد وحدت در میان روحانیون از جمله اهداف برگزاری این جلسات است تا بتوانیم در کنار یکدیگر به رفع مشکلات موجود بپردازیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: جلسه بعدی جامعه روحانیت، پایان آذرماه امسال خواهد بود و مباحثی را پیرامون انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی به بحث و تبادل نظر خواهیم گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha