پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فضای مجازی

حوزه/ سیده سادات حسینی گفت: فضای مجازی باعث شده است که بسیاری از خطوط قرمز در جامعه از بین برود، لذا استفاده بی هدف و بیش از اندازه از این فضا عواقب فرهنگی بسیاری به دنبال خود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، سیده سادات حسینی، صبح امروز در جمع تعدادی از آمران به معروف و ناهیان از منکر خواهر سنندج که در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: متاسفانه در سال های اخیر بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی جای هنجارهای جامعه را گرفته اند که این بسیار خطرناک می باشد.

این فعال فرهنگی در ادامه گفت: باید اذعان کرد که برخی از حرمت ها در جامعه که روزی ارزش محسوب می شدند امروز در حال رنگ باختن هستند، لذا همه به عنوان یک مسلمان وظیفه داریم که این محرمات را رعایت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: متاسفانه برخی از خانواده ها به اشتباه، داشتن ماهواره را نوعی سرگرمی می پندارند که این گونه نیست، زیرا برنامه های ماهواره ای به طریقی ساخته شده اند که بنیان خانواده را از هم می پاشد و این همه طلاق و خیانت را باید نتیجه استفاده از ماهواره دانست.

حسینی ادامه داد: معضل دیگر جامعه ما اکنون مسئله حجاب و پوشش است؛ متاسفانه برخی از بانوان با پوشیدن لباس های نامناست و دور از فرهنگ ملی نه تنها شخصیت و جایگاه زن مسلمان را خدشه دار می کنند، بلکه برخی آقایان نیز با پوشیدن البسه خارجی به مانکن های متحرک غربی تبدیل شده اند.

این فعال فرهنگی و بسیجی افزود: از سوی دیگر فضای مجازی باعث شده است که بسیاری از خطوط قرمز در جامعه از بین برود، لذا استفاده بی هدف و بیش از اندازه از این فضا عواقب فرهنگی بسیاری به دنبال خود دارد.

حسینی ادامه داد: همه مواردی که ذکر شد را باید در قالب تهاجم فرهنگی دشمنان علیه جامعه و امت اسلامی تعریف کرد، لذا باید این مهم را به جامعه معرفی کنیم و خطرات پیش رو را برای همگان روشن نماییم.

این فعال فرهنگی با انتقاد از کم کاری برخی نهادهای فرهنگی و مذهبی در کشور، عنوان کرد: متاسفانه در مقابل تلاش شبانه روزی رسانه های تبلیغی غرب، شاهد وضعیت منفعل نهادهای فرهنگی و مذهبی در کشور هستیم که بی شک جامعه اسلامی در آینده چوب این بی تفاوتی و تساهل نهادهای فوق را خواهد خورد.

حسینی در پایان سخنان خود گفت: امروز همان طوری که مقام معظم رهبری اعلام فرمودند باید آتش به اختیار عمل کنیم، یعنی اینکه خود به عنوان یک سرباز و فعال فرهنگی در مقابل هجمه های فرهنگی و عقیدتی دشمنان با علم و درایت و البته بصیرت دینی قرار بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha