جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسجد متفاوت در مالزی، به جاذبه گردشگری تبدیل شده است

حوزه/ یک مسجد تازه ساز در مالزی که با الهام از فرهنگ کشورهای مختلف ساخته شده است، پس از انتشار عکس هایش در شبکه های مجازی به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nst، مسجد الرحمان واقع در پولائو گاجا، در منطقه مسکونی کوتا بهارو در مالزی، به دلیل معماری بی نظیر و موقعیت استراتژیکی که دارد، در سال های اخیر به یک جاذبه گردشگری جدید در این کشور تبدیل شده است.

عکس های منتشر شده از این مسجد آن را مشابه یک جزیره کوچک نشان می دهند که توسط یک رودخانه احاطه شده و مسئولین منطقه ای با انتشار این عکس ها در شبکه های اجتماعی سبب جذب گردشگران شده اند.

حسن محمود رئیس کمیته مسجد که ۷۹ ساله است گفت: این مسجد با هزینه ۶ میلیون رینگیت (واحد پول مالزی) ساخته شده است تا جایگزین مسجد قدیمی در آنجا شود.

وی گفت: من با یک تاجر در مورد لزوم ساخت مسجد جدید بحث کردم. او موافقت کرد که آن را در زمین ۰.۸ هکتاری خود در نزدیک مسجد قدیمی بنا کند. این منطقه قبل از آنکه تبدیل به یک جزیره کوچک شود ، یک جنگل بود.

وی افزود: ساخت و ساز در سال ۲۰۱۶ آغاز شد و دو سال بعد به پایان رسید. مسجد گنجایش ۱ هزار نمازگزار را دارد.

حسن گفت تاجر و همسرش در ایده و مفهوم معماری مسجد نقش داشته اند. آن ها مرتبا از مساجد در مراکش ، اندونزی ، ترکیه و یمن بازدید می کردند و ایده ساخت مسجد را از آن ها الهام گرفتند. به عنوان مثال ستون هایی که امام در آن نماز اقامه می کند به مشابه نخلستان های یک کشور خاورمیانه ساخته شده است ، دو ورودی از یمن ، یک نقاشی قرآنی روی سقف از ترکیه و یک طبل در حیاط از اندونزی است. منبت کاری های اطراف این مسجد توسط کارشناسان اندونزیایی ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: یک اسکله در نزدیکی مسجد ساخته خواهد شد تا گردشگران بتوانند با قایق از آن دیدن کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha