پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام فرهاد عباسی

حوزه/ تا کنون بیش از 50 کتاب جدید با همکاری اساتید اصلاح و یا تدوین شده است. در همین رابطه متونی هم به عنوان بدیل معرفی شده است تا هر مدرسه بتواند از کتابهای بدیل استفاده کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام فرهاد عباسی پیش از ظهر امروز در اجلاسیه اساتید مدارس سطح یک قم که با موضوع«حوزه و گام دوم انقلاب» در مجتمع امام خمینی(ره) در قم برگزار شد گفت: در حال حاضر یکهزار استاد در سطح یک، در مدارس علمیه مشغول تربیت طلاب می باشند.

مدیر امور هماهنگی مراکز تخصصی حوزه های علمیه، با اشاره به جایگاه استاد در روایات افزود: بر اساس روایات اساتید کسانی هستند که خانه هایشان در قیامت روشن است و بعد از جود و کرم بعد از انبیاء الهی و امامان معصوم(ع) قرار دارند و خود امت واحده به شمار می روند.

وی با اشاره به مهمترین مطالبات اساتید در اجلاسیه گذشته در مدیریت جدید  اظهارداشت: در سال گذشته 20 مطالبه از اساتید در سرلوحه برنامه ریزی و پی گیری ها، قرار گرفته که از جمله آن تأسیس مرکز مطالعات روانشاختی، تدارک روش تحصیل و سبک زندگی در مدارس، تشکیل پرونده هدایت علمی تحصیلی طلاب، تأسیس مرکز مشاوره، اصلاح نظام آموزشی حوزه، استانداردسازی متون آموزشی، جذب هیئت علمی در مدارس علمیه و راه اندازی تشکل اساتید از جمله این مطالبات بوده است.

مدیر امور هماهنگی مراکز تخصصی حوزه های علمیه، افزود: تلاش این بود در صورت موازی نبودن این مطالبات با برنامه های گذشته، به این مطالبات جامعه عمل پوشانده شود. در همین رابطه با بررسی متعدد متوجه شدیم که بعضی از مطالبات اساتید با وجود این که نظرات بسیار خوبی بود، ولی چون مشابه همین برنامه ها راه اندازی شده بود و اگر راه اندازی می شد، نوعی موازی کاری بود، از عملیات کردن آن مطالبه برحذر شده ایم.

حجت الاسلام عباسی گفت: تا کنون بیش از 50 کتاب جدید با همکاری اساتید اصلاح و یا تدوین شده است. در همین رابطه متونی هم به عنوان بدیل معرفی شده است تا هر مدرسه بتواند از کتابهای بدیل استفاده کند.

وی بیان داشت: این مرکز آمادگی دارد  اگر استادی یا مدرسه ای کتابی تدوین کرده باشد، در صورتی که با سرفصلها مطابقت داشته باشد و علمیت درس مورد تأیید قرار بگیرد، از آن کتاب در مدرسه علمیه یا مدارس علمیه دیگر مورد استفاده قرار بگیرد.

مدیر امور هماهنگی مراکز تخصصی حوزه های علمیه، افزود: یکی از کارهای که به دنبال آن هستیم، راه اندازی دبیرخانه سطح یک اساتید در حوزه علمیه قم می باشد، امیدواریم در آینده نزدیک این کار عملی شود.

313/40   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha