پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: ائمه جمعه فقط مبیّن سیاست‌های کلی نظام و انقلاب و رهبری باشند و از ورود و گرایش به مسائل حزبی و جناحی جدأ پرهیز کنند و نقش یک پدر را در شهرها داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رئیس و معاونین شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، نقش امامان جمعه را به عنوان مهم‌ترین شبکه ارتباطی مردم و نظام بسیار مهم توصیف نمودند.

ایشان اولین و مهمترین وظیفه ائمه جمعه را رعایت تقوی، مردمی بودن و ساده زیستی آنها دانسته و خطاب به حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری فرمودند: مردم با عالمی ارتباط پیدا می‌کنند که در بین آنها باشد؛ با آنها ارتباط مستقیم برقرار کند و حرف آنها را بشنود؛ یکی از موفقیت‌های جنابعالی ارتباط مستقیم با مردم و جوانان است که بحمدالله دارید.

این مرجع تقلید حفظ حرمت علمای بلاد را از وظایف امامان جمعه برشمردند و گفتند: وقتی امام جمعه در این جایگاه قرار می‌گیرد علاوه بر ارتباط با مردم، ارتباط با علما و روحانیت را نیز باید در نظر داشته باشد.

معظم‌له، ورود یا گرایش ائمه جمعه به احزاب یا جناح‌های سیاسی را مضر دانسته و افزودند: تبین سیاست‌های کلی نظام و انقلاب و رهبری وظیفه امامان جمعه است و نقش امام جمعه، نقش یک پدر در شهر است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان بعد از استماع گزارش رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ضمن اشاره به اهمیت ارتباط با حوزه گفتند: این گزارش جامع و کامل شما موجب خوشحالی می‌شود و ما از این اقدامات صورت‌گرفته تشکر می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha