پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: این اجلاس فرصتی است که دستگاه‌های فرهنگی به فکر بیفتند، وضع نماز خوب نیست ، گرچه از گذشته شرایط بهتری داریم ولی نسبت به برنامه عقب ماندیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، صبح امروز در اختتامیه بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز اظهار کرد: کشور در برابر توطئه  دشمنان با نماز مقاوم می شود و  همانند هشت سال دفاع مقدس اگر کشور امروز وارد جنگ شود اهل مسجد به جبهه‌های جنگ خواهند رفت.

وی تصریح کرد: با ضایع شدن نماز، فساد در جامعه زیاد می‌شود، کسی که می‌خواهد با خدا باشد راه حل آن نماز است.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه نماز انسان را از فحشاء و منکر باز می‌دارد، ادامه داد: کسی که اهل مسجد و نماز شد مثل انسانی که لباس پاکیزه و تمیزی بر تن دارد هر جای آلوده نمی‌نشیند و خود را آلوده  به گناه نمی‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان اینکه برای نجات نسل امروز مسئله نماز اهمیت دارد، یادآور شد: در اختیار کردن دوست نیز باید به مساله نماز توجه کرد چرا که انسانی که خدای متعال را نادیده گرفته شما را نیز نادیده می‌گیرد.

وی بیان کرد: کسی که خدمات خدای متعال، لطف پدر و مادر و دوستان قبلی را نادیده بگیرد، محبت شما را نیز نادیده خواهد گرفت، باید شرایط را برای ازدواج افراد شایسته و اهل نماز فراهم کنیم تا افرادی که شایسته و اهل نماز نیز نیستند به سمت اقامه نماز بیایند.

رئیس ستاد اقامه نماز بیان کرد: برای همه جا پول وجود دارد به جز برای نماز، در حدیث داریم که جایی که برای نماز بنا است هزینه کنید و نکردید دوبرابرش را برای چیزهای دیگر هزینه خواهید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی بیان کرد: این اجلاس فرصتی است که دستگاه‌های فرهنگی به فکر بیفتند، وضع نماز خوب نیست ، گرچه از گذشته شرایط بهتری داریم ولی نسبت به برنامه عقب ماندیم.

وی افزود: بودجه را به نماز اختصاص نمی‌دهیم و سیلی می‌خوریم، دولت باید تلاشش را برای نماز بیشتر کند، اقدامات خوبی اتفاق افتاده ولی فساد زیاد است و باید پرتلاش باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز بیان کرد: در کشور ما بیش از ۳ میلیون بیکار وجود دارد و نزدیک به ۳ میلیون نفر از اتباع افغان نیز مشغول به کار هستند و این مهم بیانگر آن است که کار وجود دارد ولی جوانان ما اهل کار نیستند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان اینکه برای اقشار شغلی مختلف باید در خصوص اقامه نماز برنامه داشته باشیم، تاکید کرد: ما برای اقشار مختلف کاری نکردیم در تهران ۵۰ هزار تاکسی وجود دارد و اگر در هنگام اذان از طریق رادیو آن را از تاکسی پخش کنند ۵۰ هزار نقطه در تهران اذان پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه ستاد اقامه نماز باید برنامه‌های جدیدی برای اقامه نماز در نظر بگیرد تا بتوانیم فرهنگ اقامه نماز را گسترش دهیم، خاطرنشان کرد: مشکلات مملکت ما بر این است که مدیران کشور ما متین هستند ولی کار کشور با « منطق» پیش می رود و باید تلاش مسوولان بیشتر شود، با ابلاغیه و فکس نامه‌ها کارها پیش نمی‌رود.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی افزود: طرح تحول در آموزش و پرورش تا ۲۰ سال دیگر به جایی نمی‌رسد چرا که این کار مرد تحول می‌خواهد نه طرح.

رئیس ستاد اقامه نماز بیان کرد: اجلاس نماز باید خروجی داشته باشد ، ۳ هزار روحانی در سپاه، ۴۰۰ روحانی در ستاد نیروهای مسلح وجود دارد و بسیاری از روحانیون در ادارات مشغول هستند و اگر این روحانیون در مدارس حضور یابند بسیاری از مشکلات مدارس برای اقامه نماز حل می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha