پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت السالام میر معزی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی به نظام رتبه بندی پژوهش اشاره کرد و گفت: طرح تدوین و در شورای پژوهش تصویب شده، ولی در راه اندازی سامانه آن با مشکلات مالی مواجه هستیم، به همین دلیل تاکنون این اقدام انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید حسین میر معزی، ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قزوین با بیان این که از اساتید بومی و متخصص استان ها در آموزش و مهارت های پژوهشی به طلاب استفاده شود، اظهار کرد: اساتید پژوهش در همه استانهای کشور شناسایی شده اند که سهم قزوین 5 نفر بوده، ولی این  استان با توجه به ظرفیت هایی که دارد می تواند بیش از این آمار داشته باشد.

وی ادامه داد: اساتید شناسایی شده به صورت شبکه ای ساماندهی می شوند و در صورت نیاز برای آنها در شهر مقدس قم دوره های آموزشی مهارت های پژوهشی برگزار می شود تا تسلط آنها در تدریس ارتقا ء یابد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور بر برگزاری کارگاه های پژوهشی در روزهای تعطیل سال و فصل تابستان تاکید و بیان کرد: باید فرصت های آموزش مهارت های پژوهشی به طلاب را شناسایی کرد تا بر اساس آن، دوره های آموزشی برگزار شود.

وی با اشاره به مشکلات مالی حوزه های علمیه، عنوان کرد: مدیران استانی با مدیریت جهادی و تدبیر و استفاده از ظرفیت های استانی در جهت کاهش این مشکلات تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی به نظام رتبه بندی پژوهش اشاره کرد و افزود: این طرح تدوین و در شورای پژوهش تصویب شده، ولی در راه اندازی سامانه آن با مشکلات مالی مواجه هستیم، به همین دلیل تاکنون این اقدام انجام نشده است.

 وی ادامه داد: اکنون برای رتبه بندی اساتید، فعالیت های پژوهشی آنها به صورت دستی ارزیابی می شود و هر استادی می تواند با ارسال مقاله ها و آثار خود در این رتبه بندی شرکت کند.

حجت الاسلام والمسلمین میر معزی اظهار کرد: دوره های آموزشی مهارت‌های پژوهشی مجازی برای استان ها برگزار شده و برگزاری این دوره ها همچنان  ادامه خواهد داشت.

در پایان این مراسم از 45 نفر از اساتید مدارس علمیه قزوین در بخش پژوهش تقدیر شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha