سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مراسم پنجاهمین سالگرد مرکز آموزشی اسلامی در ایلینوی برگزار شد

حوزه/ یک موسسه آموزشی اسلامی در شهرستان مروتون گروو در ایلینو 50مین سالگرد تاسیسش را جشن گرفت. این مرکز از 1969 پایه گذاری شده و هم اکنون برنامه های آموزش اسلامی برای دانش آموزان زیادی برگزار می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از chicagotribune، مرکز آموزشی اسلامی شهرستان مورتون گروو در ایالت ایلینوی آمریکا، پنجاهمین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد.

این مرکز شامل برنامه های آموزشی متعدد و کلاس های آموزش اسلامی می باشد. سازمان مذکور توسط یک هیات امنای منتخب با تنوع جمعیتی اداره می گردد.  

کامران حسین که در دو سال گذشته مدیریت هیات را به عهده  داشته می گوید: 50 سال پیش نخستین گروه مهاجران از آسیای جنوب شرقی به اینجا آمدند. بیشتر بنیانگذاران دانشجویان دانشگاه های محلی بودند. آن ها تصمیم گرفتند سازمانی را برای معاشرت فرهنگی در جامعه اسلامی ایجاد کنند، که همزمان فضایی برای آموزش دینی نیز داشته باشد. بیشتر این دانشجویان تشکیل خانواده دادند و در نهایت مکانی لازم داشتند که فرزندانشان در آخر هفته به کلاس های درس قرآنی بروند.

 به گفته حسین، گروه  در ابتدا در فوریه 1969 ایده ایجاد یک مرکز اجتماعی برای مسلمانان را در ذهن پرورانده و سرانجام در 18 سپتامبر همان سال یک سازمان غیردولتی را ایجاد کردند.

 این نهاد در آغاز در یک ساختمان مسکونی در محله ای در پارک شیکاگو آغاز به کار کرد و سرانجام در 1972 موفق به خریداری مکانی برای خودشان شدند.

 در سال 1983 ، این گروه ساختمانی در محله پارک شیکاگو ، که هنوز مرکز اجتماعی مسلمانان در آن واقع شده بود ، خریداری کرده و به آنجا منتقل شدند.

ساختمان  هم اکنون کلاس های تمام وقت برای دانش آموزان دوره های 6-8 برگزار کرده و برنامه ای نیز برای ایجاد یک پیش دبستانی دردست بررسی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha