جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عباسعلی مهدوی، مدیر مدرسه علمیه ثقلین شاهرود

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ثقلین شاهرود گفت: بهترین شرایط انسان سازی در حوزه ها فراهم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شاهرود، حجت الاسلام عباسعلی مهدوی، مدیر مدرسه علمیه ثقلین شاهرود، در جمع تعدادی از دانش آموزان دبیرستان دوره اول مدرسه شهید جواد ابراهیمی، با بیان اینکه شما باید تلاش کنید هرکجا که هستید سرباز امام زمان(عج) خود باشید چون امام زمان(عج) در همه ارکان جامعه نیاز به سرباز دارد، اظهار داشت: بهترین مکان و شرایط برای انسان سازی در همین حوزه هاست اما به شرط آنکه خود شخص هم بخواهد.

وی با اشاره به اهمیت درس دین در روایات تصریح کرد: در روایات ما آمده که «العلماء ورثة الانبیاء» و همچنین آمده که ملائکه متواضعانه در خدمت اهل علم هستند، که این روایات می‌فهماند که راه علوم دینی راهی والا و پرارزش است.

حجت الاسلام مهدوی با نقل خاطره ای از استاد خود افزود: استاد بزرگوار ما گریه می کرد و می‌گفت خدا ما را در بهترین راه قرار داده و ما نمی‌توانیم شکر آن را به جا آوریم.

مدیر مدرسه علمیه ثقلین شاهرود در رابطه با نیاز های معنوی انسان، خاطرنشان کرد: انسان همواره به سه نیاز معنوی یعنی اخلاق دینی، عقاید دینی و احکام شرعی نیاز دارد که همه ی اینها به شیوه ی تخصصی در حوزه مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مضرات فقدان این نیازها اشاره کرد و گفت: امروزه شاهدیم که در دنیا انواع ظلم و ستم و خونریزی اتفاق می‌افتد که اینها همه به خاطر کم‌کاری در جبران این نیازهاست.

حجت الاسلام مهدوی در آخر در رابطه با وظیفه حوزه های علمیه بیان کرد: حوزه افراد را پرورش داده و بعد آنها دین را به سراسر جهان منتشر می‌کنند.

در ابتدا این نشست حجت‌الاسلام موسوی، معاونت تهذیب مدرسه علمیه ثقلین شاهرود، ضمن عرض خوش آمدگویی، هدف این جلسه را آشنایی بیشتر با فضای حوزه و طلاب بیان کرد.

در پایان این نشست نیز مسئول هماهنگی دبیرستان ضمن تشکر از همکاری حوزه خواستار روابط بیشتر حوزه و طلاب با مدرسه و دانش آموزان شد.

خبرنگار: حسین ملکان

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha