جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار فرجی

حوزه/ آقای آهنگران اصرار کرد می‌خواهم آیت‌الله تألهی را ببینم؛ پرسشی دارم که باید از ایشان بپرسم، هماهنگی انجام دادیم تا این دیدار انجام شود. به منزل آیت‌الله تألهی رفتیم و در یک اتاق نشستیم ...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، سردار مهدی فرجی، صبح امروز در آیین بزرگداشت آیت‌الله تألهی که به همت کمیته مردمی کنگره ملی آیت‌الله تألهی در سپاه انصارالحسین(ع) همدان برگزار شد، اظهار کرد: از آنجا که به نوعی همسایه آیت‌الله تألهی بودیم، خاطرات بسیاری از ایشان داریم.

 وی ادامه داد: در دوران راهنمایی مدرسه ما روبه روی منزل ایشان بود و بسیار جالب بود که دانش‌آموزان هنگامی که در کوچه، آیت‌الله تألهی را می‌دیدند همه سکوت می‌کردند و به ایشان احترام می‌گذاشتند.

سردار فرجی به ذکر خاطره‌ای دیگر پرداخت و گفت: آقای آهنگران و سید احمد خاتمی در همدان به مدت ده روز مهمان ما بودند و در مسجد جامع برنامه داشتند که روز نهم آقای آهنگران اصرار کرد می‌خواهم آیت‌الله تألهی را ببینم؛ پرسشی دارم که باید از ایشان بپرسم، هماهنگی انجام دادیم تا این دیدار انجام شود. به منزل آیت‌الله تألهی رفتیم و در یک اتاق نشستیم؛ آقای آهنگران به درب خیره شده بودند تا اینکه آیت‌الله تألهی وارد شدند که در این هنگام عرقی بر پیشانی آقای آهنگران نشست و بعد از مدتی گفتن برویم؛ از او پرسیدم سؤالت را نپرسیدی گفت: ایشان نپرسیده پاسخم را دادند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) با اشاره به اینکه بیشتر افرادی که به محضر ایشان می‌رفتند، به شهادت رسیدند، بیان کرد: آیت‌الله تألهی همواره در دیدارهای خود به می‌گفتند همه سعیتان این باشد که مردم را به خدا دعوت کنید؛ این سخن بزرگی است.

وی با بیان اینکه تأمل و آرامش آیت‌الله تألهی مثال زدنی بود، ابراز کرد: رزمندگان بسیاری به دیدار آیت‌الله تألهی می‌رفتند و به منزل ایشان آمد و شد داشتند و ما اهالی همدان افتخار می‌کنیم به داشتن اساتید بزرگ اخلاق که علم و عمل را توأم با هم داشتند.

سردار فرجی خاطرنشان کرد: در واقع آیت‌الله تألهی با یک جلسه عموم را متوجه خداوند و انسان خاکی را متوجه مقصد اعلی می‌کرد و این مهم‌ترین خصوصیت این عالم بود.

وی با بیان اینکه ایشان علاوه بر علم صاحب عمل نیز بود یعنی علم و عمل را توأم باهم داشتند، گفت: این علم و عمل ایشان باعث پیشرفت تقوایی و علمی افرادی که با او در ارتباط بودند، می‌شد وباید گفت که ایشان به عنوان استوانه ایمانی بود که مؤمنین دور وجود ایشان حلقه زده بودند.شمندی در دفاع مقدس در ماههم بتوانیم راه این بزرگان را ادامه بدهیم

وی تأکید کرد: در زمان  کنونی علماء ربانی الگوی انسان هستند و لذا ما هر چه بتوانیم در این بعد، یعنی ارتباط خودمان با  علمای ربانی و  معرفی آنان که قدم در جای قدم ائمه گذاشته‌اند و منور شده‌اند ، حرکت کنیم راه انبیا را ادامه داده‌ایم.

سردار فرجی با بیان اینکه معرفی علمایی است که می‌توانند برای مردم سرمشق باشند، عمل ارزشمندی است، گفت: معرفی و بزرگداشت عالمی با ارزش چون آیت‌الله نجفی همدانی عمل بسیار پسندیده‌ای است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha