جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی سیستانی

حوزه/ نظر سنجی شرکت جهانی "گالوپ" نشان داد: تظاهرات کنندگان عراق به شخصی غیر از آیت الله سیستانی اعتماد ندارند و ۹۳ درصد معترضان به دولت آمریکا و اظهارات آن بی اعتماد هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "منقذ داغر" مدیر نظر سنجی شرکت جهانی "گالوپ" در بخش خاورمیانه و مؤسسه گروه پژوهش های مستقل در مقاله ای که در روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" منتشر کرده، با بیان اینکه مشکل بزرگ عراق این است که معترضان به سیاستمداران کنونی اعتماد ندارند، گفت: آیت الله سیستانی بیشترین تأثیر را در عراق دارد و ۶۰ درصد تظاهرات کنندگان به ایشان اعتماد دارند.

وی افزود: عراقی ها به قوه های مقننه، مجریه و قضائیه کمتر از ۵ درصد اعتماد دارند و بیش از ۹۰ درصد آنها از انتخابات زود هنگام استقبال می کنند، امّا به خاطر بی اعتمادی به نهاد های حکومتی میزان کمی از عراقی ها با اجرای انتخابات زیر نظر کمیته انتخاباتی کنونی موافق هستند و قبول ندارند که زیر نظر قضات عراقی باشد.

داغر اشاره کرد: عراقی ها در میان بازیگران خارجی به آمریکا ۷ درصد، به اتحادیه اروپا ۲۵ درصد و به سازمان ملل متحد ۳۰ درصد اعتماد دارند.

مدیر شرکت "گالوپ" تصریح کرد: این تظاهرات احساسات عراقی ها را تغییر داده است؛ ۹۴ درصد می گویند تظاهرات باعث شده احساس کنند اشخاص مهمی هستند و به همین میزان گفتند که تظاهرات باعث شده آنان بدانند که در آینده عراق نقش دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha