جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه انجمن

حوزه/ نخستین جلسه شورای تخصصی انجمن های علمی حوزه با حضور مدیر، معاونان و جمعی از اساتید حوزه علمیه مازندران، در ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، نخستین جلسه شورای تخصصی انجمن های علمی حوزه امروز با حضور حجت الاسلام هاجری، رئیس دبیرخانه انجمن های علمی حوزه، مدیر، معاونان و جمعی از اساتید حوزه علمیه مازندران در ساری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در این نشست به ظرفیت علمی حوزه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر اساتید مجرب در رشته های مختلف و همچنین طلاب توانمندی در سطح حوزه علمیه استان مشغول فعالیت علمی هستند.

وی، تشکیل انجمن های علمی را فرصت مناسبی برای تقویت بعد پژوهش در حوزه دانست و افزود: به طور حتم با تشکیل چنین انجمن های علمی شاهد تحرک و رونق بخشیدن به فعالیت های پژوهشی در میان اساتید و طلاب حوزه خواهیم بود.

مدیر حوزه علمیه مازندران، پژوهش را یکی از مهم ترین بخش های حوزه دانست و گفت: رشد و رونق علمی در حوزه نیازمند تقویت برنامه های پژوهشی و تحقیقاتی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که تقویت پژوهش در کنار آموزش، تهذیب و تبلیغ باید مورد توجه همه بخش های حوزه قرار گیرد، افزود: یک طلبه برای رشد علمی در تمام سطوح حوزه نیازمند آشنایی با مهارت های پژوهشی است.

وی با تأکید براین که باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت بعد پژوهش در سطح مدارس علمیه بهره گرفته شود، گفت: در این مسیر باید برخی موانع و مشکلات موجود را رفع و بسترها را کاملاً فراهم کرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی موانع پیش روی موجب کمرنگ شدن توجه طلاب به امر مهم پژوهش شده است، افزود: اگر این موانع ساختاری در حوزه رفع شود به طور حتم شاهد یک جهش مناسبی در بعد پژوهش حوزه ها خواهیم بود.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha