سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نمک‌ نشناس ها فراموش کرده اند که روحانیت در طول این ۴۰ سال تا پای جان از انقلاب و مردم دفاع کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان آیت‌الله سید مصطفی موسوی‌اصفهانی، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت آیت‌الله‌ مالک محمّدی (کاویانی، مسئول فقید حوزه علمیه نهاوند، در مصلی نمازجمعه این شهر با اشاره به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: حوزه‌های علمیه و روحانیت توانستند با همراهی مردم نظام طاغوت را در کشور سرنگون کنند و زمینه اجرای احکام الهی باشند.

وی افزود: علیرغم نقشه های شبانه روز دشمنان برای سرنگونی این نظام اما این روحانیت بود که در طول ۴۰ سال گذشته مردم را به استقامت در مقابل دشمنان دعوت کرده است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با تاکید بر اینکه اگر استقامت و بصیرت علما نبود، امروز دین خدا به ما نمی رسید اظهار کرد: علمای اسلام را باید چراغ‌های هدایت بشریت‌ دانست؛ چرا که زمینه ساز ایجاد استقامت مردم در برابر دشمنان اسلام بودند.

وی تصریح کرد: علما توانستند در دوره طاغوت حوزه‌های علمیه را از گزند دسیسه های حکومت حاکم نگاه دارند و امروز نیز با بصیرت افزایی در جامعه از آن صیانت کرده اند.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه در دوره پهلوی حوزه‌های علمیه بسیار مورد تهاجم طاغوت بودند، خاطر نشان کرد: همان طور که همه انبیا در طول تاریخ علیرغم مواجهه با مشکلات و تهمت های دشمنان، هیچ گاه از رسالتشان عقب ننشستند، ما نیز نباید از مشکلات و تهمت های دشمنان، ترسی داشته باشیم.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی در کشور، ابراز داشت: گرانی هایی در جامعه وجود دارد که حاصل بی تدبیری برخی از مسئولان است، اما متاسفانه آن را به ما نسبت می‌دهند و به ما تهمت می‌زنند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری مسیر طلاب را، ادامه دهنده راه انبیا دانست و گفت: برخی از نمک‌ نشناس ها فراموش کرده اند که روحانیت در طول این ۴۰ سال تا پای جان از انقلاب دفاع کرده است و لذا باید گفت که روحانیت هیچگاه عقب‌نشینی نخواهد کرد.

وی، بهترین خیرات را تأمین منابع پایدار برای حوزه‌های علمیه دانست و اظهار کرد: لزوم استقلال و خودکفایی حوزه بر کسی پوشیده نیست و لذا امروز باید با ایجاد منابع پایدار در حوزه های علمیه به دنبال بودجه دولتی نباشیم.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به اینکه آیت‌الله محمدی نزدیک به یک قرن از عمر خود را وقف دین خدا کردند، یادآور شد: آیت الله محمدی در راه حفظ اسلام حتی فرزند خود را نیز تقدیم کرد و بنابراین امروز در اینجا جمع شده ایم تا یاد این استاد بزرگ حوزه را گرامی بداریم.

وی تاکید کرد: امیدوار بودیم با توجه به خدمات و مجاهدت‌های ایشان در نهاوند، روز رحلت ایشان در این شهرستان عزای عمومی اعلام شود، اما این طور نشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    0 0
    سلام. چه عجب!! بالاخره ما یک حرف صحیح و واقعی و منصفانه تو این نظام شنیدیم. نمردیم و دیدیم یکی حرفی در دفاع از سربازان مظلوم و گمنام امام زمان ( منظورم فقط طلاب است) بزنه