پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 875740
۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴
کتاب قرآن

حوزه/ مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: قرآن کتاب زندگی و عبرت است و بی شک هرکسی به این کتاب پناه برد رستگار گردید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کردستان، حجت الاسلام حسین کریمی مقدم، شامگاه پنجشنبه در مراسم محفل انس با قرآن کریم که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: خانواده ها باید از همان اوان کودکی فرزند خود را با قرآن و آموزه های این کتاب الهی و آسمانی آشنا سازند.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: آشنایی با قرآن کریم و ورود آن به عرصه زندگی، این دنیا و آخرت ما را بیمه می کند.

این کارشناس مسائل قرآنی ادامه داد: در قرآن مسایل بسیار ژرفی نهفته است که هر کسی این مسایل را کشف و فهمید بی شک رستگار خواهد شد.

حجت الاسلام کریمی مقدم اظهار داشت: کتاب قرآن بالعکس سایر کتب آسمانی، دارای باید و نبایدهای بسیاری برای یک زندگی سالم است و انجام دستورات این کتاب آسمانی ما را به سرمنزل مقصود خواهد رساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید سعی کنیم که در کنار برگزاری مراسم هایی همانند محفل انس با قرآن کریم، کلاس تفسیر و تاویل قرآن را نیز برگزار کنیم، زیرا خواندن قرآن زمانی اجر و ارزش پیدا می کند که ما معنای آن را خوب درک و تفسیر کنیم.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر اینکه قرآن برای تمام شئون زندگی بشر دستور و راهکار دارد، اظهار داشت: قرآن کتاب زندگی و عبرت است و بی شک هرکسی به این کتاب پناه برد رستگار گردید.

حجت الاسلام کریمی مقدم عنوان کرد: در آیه آیه قرآن کریم رموزی نهفته است که بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز اندیشمندان و دانشمندان نتوانسته اند که بخش اعظمی از آنها را شناسایی کنند که این خود یکی از هزاران معجزه این کتاب آسمانی است.

این کارشناس امور قرآنی در پایان سخنان خود گفت: کسانی زندگی خویش را براساس دستورات این کتاب تنظیم کرده اند هم در زندگی آدم موفقی بوده اند و هم اینکه افراد اطراف وی از حسنات ایشان بهره مند شده اند لذا این کتاب یک کتاب انسان ساز و جامع است که خداوند به عنوان هدیه ای گرانبها در اختیار ما انسان ها قرار داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha