چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
لزوم تقویت سواد رسانه ای در حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام نخعی پور از برگزاری کارگاه «سواد رسانه ای و فضای مجازی» ویژه مسئولین فرهنگی مدارس علمیه خراسان جنوبی خبر داد.

حجت الاسلام نخعی پور مسئول فرهنگی حوزه های علمیه خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با اشاره به برگزاری کارگاه «سواد رسانه ای و فضای مجازی» وِیژه مدیران و مسئولین فرهنگی مدارس علمیه خراسان جنوبی گفت: این دوره با هدف دانش‌افزائی مدیران و مسئولین فرهنگی مدارس استان و آشنایی آنان با فرصت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی برگزار شد.

وی ادامه داد: این دوره، روزهای 20 و 21 آذر با حضور استاد، حجت الاسلام محمد کهوند، عضو کارگروه فضای مجازی کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان رهبری، برگزار شد.

مسئول فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی به اهمیت سواد رسانه و ضرورت فعالیت طلاب و روحانیان در فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: دنیای امروز دنیای ارتباطات است و عدم آگاهی و آشنایی با آن، یک مشکل محسوب می شود و در این میان فضای مجازی به ورود و فعالیت هوشمندانه روحانیان نیازمند است.

حجت الاسلام نخعی پور با بیان اینکه ارتقای سواد رسانه‌ای مهم‌ترین راه برای مقابله با آسیب‌های فضای مجازی است، خاطرنشان کرد: در این راستا باید طلبه‌ها و روحانیون افزون بر فراگیری علوم دینی، با آگاهی و مدیریت مناسب، اقدام به فعالیت در این فضا کنند تا بتوانند دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب را در فضای مجازی نیز به عقب برانند.

وی ادامه داد: امروز جنگ رسانه‌ای در جریان است و رسانه‌ها در فضای مجازی به چنان قدرتی دست یافته‌اند که قادرند پیام‌ها را به رفتار تبدیل کرده و گسترش دهند.

حجت الاسلام نخعی پور ادامه داد: طلاب و روحانیان برای فعالیت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باید در وهله نخست اطلاعات خود را نسبت به این فضا تقویت کنند، در غیر این صورت نمی‌توانند کارایی لازم و مورد انتظار را داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha