شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله العظمی حکیم در دیدار طلاب حوزه نجف اشرف

حوزه/ حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم طلاب حوزه علمیه را به عمل به وظایف تبلیغی در جهت قربت الهی و توجه به مؤمنین دعوت کردند و از آنان خواستند با اخلاص و امانتداری موجب تقویت اعتقادات مؤمنین شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف در دیدار طلاب مدرسه مطالعات حوزوی نور الحکمه، از آنان خواستند برای قربت الهی و خالصانه برای کسب علم تلاش کنند و به صفات و اخلاق نیکو مثل تواضع در برابر مردم آراسته شوند.

ایشان با بیان اینکه حضرت رسول الله (ص) و اهل بیت (ع) متواضع بودند و میراث بزرگ آن حضرات بر این مسئله تأکید داشت، گفتند: طلاب باید از این سرچشمه برای خدمت به مؤمنین و جامعه استفاده کنند.

طلاب، هر کدام وظیفه و نقش خود را در قبال دین و اعتقادات مشخص کنند

آیت الله حکیم از طلاب حوزه علمیه خواستند، هر کدام وظیفه و نقش خود را در قبال دین و اعتقادات مشخص کنند و برای آراستگی به مکارم اخلاق و اخلاص برای خداوند متعال و دوری از منافع شخصی تلاش کنند تا نخست رضایت الهی را کسب کنند و سپس به دین و جامعه خود خدمت کنند.

 معظم له به طلاب توصیه کردند اعتماد متقابل میان مبلّغ و عموم مردم را از طریق خوش رفتاری و معاشرت همراه با تواضع تقویت کنند تا از علمای عامل و سودمند باشند.

ابراز خوشحالی از حضور طلاب از کشور های مختلف در حوزه نجف اشرف

 این مرجع شیعه از حضور طلاب علوم دینی از کشور های مختلف برای تحصیل علم در حوزه علمیه نجف اشرف بعد از دوره تاریکی که بر حوزه نجف گذشت، بسیار ابراز خوشحالی کردند.

در پایان آیت الله حکیم برای توفیق طلاب در عمل به وظایف خود و ثمر بخش بودن تلاش های آنان دعا کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha