سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله سیستانی

حوزه/ حضرت آیت الله سیستانی در بیانیه خود با اشاره به دومین سالگرد پیروزی بر تروریست های داعش، بر ضرورت تلاش برای بهبود شرایط معیشتی مناطق آزاد شده تأکید کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید علی سیستانی در بیانیه خویش با تأکید بر اینکه نبرد اصلاحات بسیار به تأخیر افتاده، آن را نبردی سرنوشت ساز خواندند و عراقی ها را به تلاش برای پایان دوران طولانی فساد و شکست در اداره کشور دعوت کردند و افزودند: رعایت اسلوب های مسالمت آمیز، شرط اصلی پیروزی است. ایشان حوادث جنایتکارانه "السنک" و "الوثبه" را محکوم کردند.
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین (ع) ایراد شد، بیانیه معظم له را قرائت کرد و گفت: ارتش و سایر نیرو های مسلح عراق باید مطابق معیار های حرفه ای سازماندهی شود تا وفادار به وطن باشد، از وطن در برابر تجاوز بیگانه دفاع کند و از نظام سیاسی که برگرفته از اراده ملت و مطابق چارچوب قانون اساسی است، حمایت کند.
متن بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
*یاد آوری سالگرد پیروزی بر تروریست های داعش و رشادت رزمندگان 
روز های گذشته دومین سالگرد اعلام پیروزی بر تروریست های داعش در مبارزه بزرگ تاریخی که عراقی ها در آن وارد شدند و آزمون خوبی پس داده و بخش هایی از کشورشان که توسط گروهک تروریستی داعش اشغل شده بود را آزاد کردند و در این جنگ که بیش از سه سال طول کشید، هزاران شهید و چندین برابر مجروح و آسیب دیده تقدیم کردند و با کلماتی از عزّت و شرافت صفحه درخشانی در تاریخ عراق به وجود آوردند و در خلال آن در دفاع از سرزمین، آبرو و مقدسات زیباترین تصاویر رشادت و فداکاری را به نمایش گذاشتند.
*تشکر و قدردانی از شهدا و مجروحین و خانواده های آنان
در این مناسبت عزیز در کمال احترام و قدردانی از شهدای بزرگی که با خون پاک خود به روی خاک وطن غلتیدند و به بالاترین درجه بزرگی و کرامت عروج کردند، یاد می کنیم و به خانواده های عزیز آنان و به مجروحین و جانبازان ادای احترام می کنیم و به رزمندگان قهرمان که همچنان به حمایت از وطن و مقابله با باقی مانده های تروریست ها ادامه می دهند و هسته های پنهان داعش در مناطق مختلف تعقیب می کنند، نهایت تشکر و قدردانی را تقدیم می کنیم و برایشان دعا می نماییم.
*سازماندهی ارتش و سایر نیرو های مسلح عراق مطابق معیار های حرفه ای 
امروز بار دیگر باید به آنچه پیشتر بیان کردیم، تأکید کنیم و آن اینکه: ارتش و سایر نیرو های مسلح عراق باید مطابق معیار های حرفه ای سازماندهی شود تا وفادار به وطن باشد، از وطن در برابر تجاوز بیگانه دفاع کند و از نظام سیاسی که برگرفته از اراده ملت و مطابق چارچوب قانون اساسی است، حمایت کند.
*ضرورت بهبود شرایط معیشتی مناطق آزاد شده
بار دیگر بر ضرورت تلاش برای بهبود شرایط معیشتی مناطق آزاد شده و بازسازی آن و فراهم کردن شرایط برای بازگشت آوارگان به مناطق خود تأکید می کنیم.
ای عراقی های عزیز
*نبرد اصلاحات یک نبرد سرنوشت ساز است
 در مقابل شما یک نبرد سرنوشت سازی دیگری وجود دارد و آن "نبرد اصلاحات" و تلاش برای پایان دوران طولانی فساد و شکست در اداره کشور است. 
آیت الله سیستانی در خطبه پیروزی دو سال پیش گفتند: جنگ با فساد که بسیار طولانی شد از جنگ با تروریسم سخت تر و دشوار تر نیست و عراقی ها شریف که با رشادت در میدان جنگ با تروریسم حاضر شدند می توانند به یاری خداوند در این جنگ وارد شوند و اگر خوب مدیریت کنند، به پیروزی برسند.  
*رعایت اسلوب های مسالمت آمیز در تظاهرات شرط اصلی پیروزی در آن است
تأکید می کنیم که رعایت اسلوب های مسالمت آمیز در تظاهرات شرط اصلی پیروزی در آن است و آنچه امید بخش است این است که بیشتر شرکت کنندگان در تظاهرات و تجمعات جاری علی رغم تمامی خون های ارزشمندی ظالمانه و متجاوزانه ریخته شد، اهمیت مسالمت آمیز بودن و خالی بودن آن از خشونت، آشوب و خسارت به منافع شهروندان را می دانند.
*ضرورت انحصار تمامی انواع سلاح در دست دولت و ممنوعیت گروه های مسلح خارج از دولت
آخرین حوادث تأسف باری که رخ داد مربوط به وقایعی است که در آغاز هفته جاری در منطقه السنک در بغداد رخ داد و در آن تجاوز جنایتکارانه، ده ها نفر شهید و مجروح شدند.
 این حوادث دردناک و ترور و ربایش مکرر در روز های گذشته بار دیگر اهمیت دعوت مکرر آیت الله سیستانی به ضرورت انحصار سلاح – تمامی سلاح- در دست دولت و ممنوعیت وجود گروه های مسلح خارج از چارچوب دولت تحت هر اسم و عنوانی را نشان می دهد. استقرار کشور و حفظ آرامش داخلی منوط به تحقق این امر است و امیدواریم که این مسئله در جنبش اصلاحگرانه جاری به نتیجه برسد.
*به شدّت عملیات کشتار، ربایش و تمامی انواع تجاوز را محکوم می کنیم

ما به شدّت عملیات کشتار، ربایش و تمامی انواع تجاوز از جمله جنایت وحشیانه و هولناک که دیروز در منطقه الوثبه رخ داد را محکوم می کنیم و طرف های ذیربط را به عمل به مسئولیت و شناسایی عاملان این جنایت وحشتناک و مجازات آنان دعوت می کنیم.
نسبت به پیامد های اینگونه حوادث بر امنیت و استقرار کشور و تأثیر مستقیم آن بر مسالمت آمیز بودن تظاهرات که همگی باید برای آن تلاش کنند، هشدار می دهیم.
*در تمامی جنایت ها و تخلفات، دستگاه قضائیه عادل باید مرجع باشد
در تمامی جنایت ها و تخلفات دستگاه قضائیه عادل باید مرجع باشد و اجرای مجازات تنها باید از راه های قانونی انجام گیرد. امّا روی زمین کشیدن جسد، مثله کردن و آویزان کردن آن جنایت هایی است که باید عاملان آن مجازات شوند.
 این غمگین کننده و تأسف بار است که دیروز تعداد زیادی از افراد برای تماشا و پیگیری صحنه دلخراش تجمع کردند ولا حول ولا قوة الا بالله العلی العظیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha