سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
موحدی کرمانی

امام جمعه موقت تهران خطاب به مسئولان گفت: گوش هایتان را باز کنید و به درخواست ملاقات‌ها، تلفن‌ها و نامه‌ها پاسخ دهید و خودتان را گم نکنید؛ حتی اگر مسئولی مشغله کاری زیادی هم داشته باشد باید یک نفر را به عنوان نماینده مامور کند تا پای درد دل مردم بنشیند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در نماز جمعه این هفته(22 آذرماه) تهران، محور سخنان خود را عمل صالح قرار داد و با بیان احادیث و روایاتی که نشان می‌داد تمام ایمان عمل است، اظهار کرد: گاهی انسان به اعمال مستحبی و عباداتی روی می‌آورد، اما خداوند از او چیز دیگری می‌خواهد.

وی در ادامه خطاب به مسئولان گفت: گوش هایتان را باز کنید و به درخواست ملاقات‌ها، تلفن‌ها و نامه‌ها پاسخ دهید و خودتان را گم نکنید، وای بر کسی که فکر کند کسی هست.

امام جمعه موقت تهران افزود: حتی اگر مسئولی مشغله کاری زیادی هم داشته باشد باید یک نفر را به عنوان نماینده مامور کند تا پای درد دل مردم بنشیند. این رفتارهاست که مردم را ناراحت می‌کند. مردم باید بتوانند درد دل هایشان را با مسئولین درمیان بگذارند.

آیت الله موحدی کرمانی به وزرا و مسئولین پیشنهاد کرد یک نماینده را به مردم معرفی کنند تا در یک روز و در یک مکان مشخص مثل حسینیه‌ها و مساجد پای صحبت مردم بنشیند.

خدمت به مردم از حج مستحب واجب‌تر است

وی با تاکید بر اینکه خدمت به مردم از حج مستحب واجب‌تر است، افزود: مسئولان بشنوید خداوند از شما حج مستحب، حج عمره، سفر کربلا و مشهد را نمی‌خواهد حالا که مسئول هستید به امانتی که دارید عمل کنید و به داد مردم برسید.

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به مسئولان گفت: به جای نماز شب از آن وقت برای بررسی مشکلات مردم و تفکر برای حل آن استفاده کنید.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان روایتی با تاکید بر اینکه حتی خداوند سعی یک مسئول را در مکه به خاطر ملاقات ندادن به فردی قبول نکرد، افزود: در برخی مواقع مسئولان به سفر حج می‌روند حج واجب و حج مستحب و طواف مستحب را انجام می‌دهند، اما در همان سفر به وظیفه واجب خود عمل نمی‌کنند.

وی گفت: سنت خداوند این است که دلی را نرنجانید، مظلوم را یاری کنید و درباره وضع مردم تحقیقات لازم را به عمل آورید.

امام جمعه موقت تهران با بیان حدیثی از امام علی (ع) افزود: خداوند رضای خود را در عبادات، غضبش را در معاصی، اجابت را در دعا و اولیائش را در بین بندگان نهان کرده است.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: پس باید بکوشیم هیچ گناهی نکنیم تا رضای خداوند را به دست آوریم، مردم را از گرفتاری نجات دهیم و هیچ انسان و بنده‌ای را کوچک نشماریم، زیرا ممکن است همین آدم از اولیاء خدا باشد.

انتقاد از افزایش ناگهانی قیمت بنزین

آیت الله محمد علی موحدی کرمانی خطبه دوم نماز را به افزایش قیمت بنزین و عواقب ناشی از این افزایش در کشور اختصاص داد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به اینکه در این تصمیمی که دولت برای افزایش قیمت بنزین گرفت هیچ منطق اساسی وجود نداشت گفت: این تدبیر غلط باعث شد که تعدادی در کشور کشته و مجروح شوند و به اموال عمومی خسارات زیادی وارد شود.

عضو خبرگان رهبری افزود: چرا دولت تدبیر برای این افزایش قیمت تدبیر خوبی نکرد که چنین مسائل بعد از آن پیش نیاید.

وی با اشاره به اینکه باید قیمت بنزین به نرخ واقعی آن برسد گفت: اگر می‌خواستید قیمت بنزین را گران کنید باید به صورت ملایم این کار صورت می‌گرفت و با برنامه ریزی منظم پیش می‌رفت و نه اینکه شب بخوابیم و صبح بیدار شویم ببینیم قیمت بنزین افزایش یافته است.

آیت الله موحدی کرمانی خطاب به برخی از مسئولان که از افزایش قیمت بنزین اظهار بی اطلاعی کردند گفت: شما از این افزایش قیمت مطلع نبودید؟ شما از وضع کشور مطلع نبودید که تازه مطلع شدید؟

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: خدا کند این جمله دروغ باشد، ولی عجب جمله‌ای است!

آیت الله موحدی کرمانی گفت: شما خبر نداشتید که این تصمیم چه فاجعه‌ای را به دنبال خواهد داشت و چه خون‌هایی به ناحق ریخته شد و چقدر اموال عمومی تخریب و به آتش کشیده شد این‌ها همه تنها به دلیل بی تدبیری شماست.

خطیب جمعه تهران همچنین ادامه داد: خوب بود قبل از این تصمیم اقناع ملی صورت می‌گرفت و کم کم قیمت بنزین افزایش پیدا می‌کرد و به مردم آگاهی داده می‌شد و آنان را قانع می‌کردید، ولی این کار صورت نگرفت و یک دفعه اعلام شد که قیمت بنزین گران شده است.

وی همچنین به برخورد پیامبر اکرم (ص) با مشرکان در موضوع حرمت شراب و قمار اشاره کرد و گفت: حضرت رسول (ص) در این زمینه با تدبیر عمل کرد و در مقطعی برخورد با آنان را به صلاح ندانست و موضوع یکت پرستی و توحید را مطرح ساخت.

مردم از گرانی خسته شده اند

امام جمعه موقت تهران افزود: بعد از آن شوک به مردم وارد شد، مردمی که از گرانی خسته شده بودند فریاد زدند. این رویه کشور داری نیست، این تدبیر نیست و شما چرا چنین عمل کردید؟ بیدار باشید.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: دراین جریان نه روشنگری شد، نه مردم را مطلع کردید، نه گام به گام عمل شد و همین امر باعث شد تا خسارات شدیدی به کشور و اموال عمومی وارد شود.

سوار شدن دشمن بر اعتراضات مردمی

خطیب جمعه تهران با تأکید بر اینکه باید از شیوه‌های پیامبر(ص) مبنی بر آگاهی و استدلال با مردم بهره گرفت و استفاده کرد گفت: شما چقدر در این جریان به مردم توضیح دادید و چقدر مردم را قانع کردید. من نمی‌گویم داده نشد، ولی بسیار کم بود، اقناع ملی نبود و گام به گام صورت نگرفت و یک دفعه قیمت بنزین از هزار تومان به سه هزار تومان رسید و مردمی که توانایی پرداخت هزینه نسخه خود را نداشتند به فریاد درآمدند و در این جریان، دشمن نیز سوءاستفاده کرد و سوار بر موج شد و باعث ایجاد تخریب و آشوب در کشور شد.

وی افزود: نباید این کارها انجام می‌شد، باید با تدبیر با این موضوع برخورد می‌شد، شما که دولت تدبیر هستید شما که در هیأت دولت و در پشت درهای بسته تصمیم می‌گیرید، باید اثر این تصمیم را در جامعه می‌سنجیدید.

عضو خبرگان رهبری گفت: جان مردم از گرانی‌ها به لب رسیده. باید با حقوق‌های بالایی که در میان برخی وجود دارد برخورد شود و آن‌ها را کم کنید و به بدبخت‌های جامعه بدهید.

تذکر به شهرداری

خطیب جمعه تهران همچنین به شهرداری که نسبت به سخت گیری‌های خود در زمینه ساخت و ساز برخی واحدهای مسکونی افراد بی بضاعت که قصد دارند برای فرزندان خود در همان واحد مسکونی شان یک واحد اضافه نیز بسازند نیز تذکر داد.

آیت الله موحدی کرمانی در این خطبه همچنین خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان و خدمت رسانی صادقانه به مردم توصیه کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مظفری IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    0 1
    ای کاش مشغول مستحب باشند بفرمایید حرام مرتکب نشوند مستحب پیشکش
  • علی IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    0 0
    یک سوال ایا کسی در این جامعه به فکر حلال و حرام ؟؟ایا کسی در مقابل این همه ادم چه مذهبی چه غیر مذهبی مردن تو این اعتراضات از نظر شرعی بین خودش و خدای خودش احساس مسئولیت نمیکن ؟؟ ایا یعنی کسی به فکر این هست که تو این وضع بد اقتصادی چه خانواده ها از هم میپاشن چه قدر زن و مرد ها خیانت میکنن زنا میکنن چه قدر قلب ها به خاطر بی پولی و فشار اقتصادی سنگ میشن و انسانیت خودشون از دست میدن چه قدر انسان ها به خاطر همین تاثیر فقر تو کوچه بازار دعوا میکنن همو میکشن اینا فقط تاثیر کوچکی از تصمیم مدیران که بر سر یک جامعه می اید .اگر یک نفر خدایی باشه و از دستش کاری بیاید نکند باید به ایمانی که به خدا دارد شک کند
  • میثم IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    0 1
    اخه همون مستحبیش رو هم انجام نمیدن
  • محمد IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    0 1
    احسنت به آیت الله موحدی
  • فرامرز IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    0 0
    دولت و مجلس
  • هادی IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    0 1
    حوزه های علمیه بیان وسط و از حقوق ملت دفاع کنند تا مردم پشت سر روحانیت مطالبه گری کنند تا یه مشت خائن نفوذی اعتراضات رو به اغتشاش تبدیل نکنند
  • ارباب IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    0 1
    مسئولین تو واجبشون موندن
  • بهنام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    0 0
    اعتراض شما نوش دارو بعد از مرگ سهراب است و فایده ای ندارد باید از خیلی وقت پیش به فکر مردم می افتادید الان دیگر آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت