سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: کاندیداهای که از سوی شورای نگهبان تایید شوند افراد محترمی هستند که می توانند برای کسب آرای مردم تبلیغات داشته باشند، اما در این بین باید تقوای انتخاباتی را رعایت کنند و نباید به جای معرفی خود دیگران را تخریب کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز، با اشاره به نقش ارزشمند مردم در نظام اسلامی گفت: در نظام اسلامی بدون آرای مردم و حضور آنها، نظام پابرجا نمی ماند.  

امام جمعه تبریز افزود: حکومت در نظام اسلامی هم حق  و هم تکلیف و وظیفه است.  

وی با بیان اینکه مردم‌سالاری در نظام اسلامی مبتنی بر اسلام است، گفت: در نظام اسلامی مانند نظام‌های دموکراتیک یک قرارداد عرفی وجود ندارد، بلکه با تعهد اسلام و مراجعه به قانون کشور مدیریت می شود.  

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: در جمهوری اسلامی رضایت مردم از حاکمیت مانع نفوذ دشمن است که همان حفظ نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، مردم سالاری دینی را در نظام اسلامی الگوی جهانی عنوان کرد و افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون هر کاری را که به مردم سپرده ایم آن کار خوب پیش رفته است و جایی که کار منحصراً در دست مسئولان بوده یا نتیجه نداشته و یا نتیجه آن مطلوب نبوده است.

وی با طرح تذکر انتخاباتی این هفته، گفت: کاندیداهای که از سوی شورای نگهبان تایید شوند افراد محترمی هستند که می توانند برای کسب آرای مردم تبلیغات داشته باشند، اما در این بین باید تقوای انتخاباتی را رعایت کنند و نباید به جای معرفی خود دیگران را تخریب کنند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه داشتن عکس با بنده دلیل تایید کاندیدای خاص از جانب من نیست، از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی خواست به هیچ عنوان از عکس هایی که با امام جمعه تبریز دارند برای تبلیغات مجلس شورای اسلامی استفاده نکنند.

خطیب نماز جمعه تبریز از مردم هم خواست از بین کاندیداهایی که توسط شورای نگهبان قانون اساسی تایید می شود افراد اصلح و کسانی که به نظام اسلامی و منویات مقام معظم رهبری معتقد هستند را به بهارستان بفرستند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با یادآوری سالگرد شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: برای مقابله با نفوذ دشمن به حوزه و  دانشگاه وحدت بین این دو نهاد باید تقویت شود و در این راستا تقویت جنبش نرم افزاری، تولید علوم برای تحقق تمدن اسلامی و ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی موضوعی بسیار ضروری است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha