سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام جمعه

حوزه/ امام جمعه قزوین گفت: مجلس جای نمایندگانی درد کشیده، پاک دست و مردمی است و همه باید مراقب باشیم افرادی را انتخاب کنیم تا مجلسی قدرتمند، زنده و پویا تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، با اشاره به ثبت نام کاندیداهای مجلس، گفت: این روزها موضوع انتخابات مجلس مطرح است و باید دانست داشتن یک مجلس قوی و هم نوا با مردم می تواند مشکلات را کم کند.

وی ادامه داد: مجلس جای نمایندگانی درد کشیده، پاک دست و مردمی است و همه باید مراقب باشیم افرادی را انتخاب کنیم تا مجلسی قدرتمند، زنده و پویا تشکیل شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: کسانی که درد مردم را می فهمند باید وارد مجلس شوند که نداری و فقر مردم را درک کرده باشند. مرفه بی درد برای مجلس مناسب نیست.

وی گفت: امیدواریم با هوشیاری مردم و انتخاب افرادی سالم و پاک دست مجلسی زنده و پویا و مردمی داشته باشیم.  

امام جمعه قزوین در ادامه به برگزاری اجلاسیه نماز اشاره کرد و افزود: اجلاسیه سراسری نمازی در شهر گرگان با قرائت پیام رهبری آغاز شد و در این پیام آمده بود هر کس آرامش می خواهد آن را در نماز جستجو کند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: جامعه تنها با یاد و نام خدا و اقامه نماز به آرامش واقعی می رسد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خضوع در مقابل عظمت خداوند با سجده بندگان دیده می شود و وقتی بندگی خود را اینگونه نشان می دهیم مورد لطف الهی قرار می گیریم.

وی اظهار کرد: انسانی که با رنگ و بوی خدایی زندگی کند به سعادت می رسد و نماز عاقبت انسان را ختم به خیر می کند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: امنیت اجتماعی با توجه به نماز بیشتر می شود و هر جا نماز جلوه بیشتری دارد در آن جامعه دادگاه ها خلوت است، جرم و جنایت و آسیب های اجتماعی کمتر می شود.

نماینده ولی فقیه در قزوین عنوان کرد: اگر نماز در جامعه بیشتر شود، بدون شک گناه و ظلم هم کمتر می شود و مردم در امینت قرار می گیرند.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: دشمن خط قرمز ما یعنی امنیت را نشانه گرفت و باید در  آینده هم آماده و مراقب توطئه دشمنان باشیم تا از زاویه دیگر صدمه نبینیم.

وی در ادامه با اشاره به هفته پژوهش، بیان کرد: در هفته پژوهش برنامه های متنوعی در استان برگزار شد و جشنواره علامه حلی توسط حوزه علمیه و هفته پژوهش توسط دانشگاه ها برگزار شد و نسبت به گذشته هم حوزه و هم دانشگاه بهتر عمل کردند.

 امام جمعه قزوین  عنوان کرد: خوشبختانه در هفته پژوهش شاهد ره آوردها، ابتکارات و نوآوری های زیادی از سوی جوانان بودیم و باید دانست دشمنان در جبهه علم و فناوری هم با ما جنگ را آغاز کرده اند و باور کنیم با سرمایه گذاری بیشتر روی جوانان و حمایت از استادان نخبه می توانیم دشمن را در این عرصه نیز شکست دهیم.

وی در خصوص اهمیت حمل و نقل در کشور هم اظهار کرد: دولت با گرانی بنزین باید مسئولیت خود را در تامین نیاز رانندگان زحمتکش انجام دهد تا این افراد در خدمت به کشور موثر باشند و دچار چالش بیشتر نشوند. البته رانندگان در برابر حوادث بصیرت نشان دادند و سختی را تحمل کردند و آب به آسیاب دشمن نریختند که هم تشکر می کنیم و هم باید به مشکلات آنها و توسعه حمل و نقل عمومی توجه بیشتری کرد تا مشکلات کمتر شود.

امام جمعه قزوین، شهادت آیت الله مفتح را هم تسلیت گفت و از نقش این شهید در وحدت حوزه و دانشگاه تجلیل کرد و یادآورشد: نگاه دانشگاه به حوزه و بالعکس ارزشمند است و با وحدت این دو نهاد می توان کارهای بزرگی را عملیاتی کرد.

استاد حوزه علمیه قزوین در خصوص نامگذاری جهان عاری از خشونت نیز گفت: این شعار با نابودی اسرائیل و رژیم های غاصب محقق می شود، زیرا روزگاری صهیونیست ها هر غلطی می خواستند می کردند و بر ملتها مسلط بودند، ولی امروز جمهوری اسلامی آنها را کنترل می کند و شمارش معکوس سقوط اسراییل آغاز شده است و امیدواریم شاهد نابودی آنها باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: غرب، داعش را خلق کرد تا به اهدافش برسد و امروز بلای جان خودشان شده است و هر بلایی که سر داعش آمد بزودی نصیب صهیونیست ها خواهد شد.

وی ادامه داد: خداوند وعده داده آینده جهان با آمدن مصلح جهانی توام با آرامش و تسلط مستضعفان بر مستکبران خواهد بود و همه برای مبارزه با کفر و نفاق ستم و تعدی باید آماده باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha