سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام جمعه سرعین اصغری

حوزه / حجت الاسلام اصغری خطاب به مردم و مسئولان، تصریح کرد: این که دشمن ما را تهدید و تحریم کرده است، بهترین موقعیت به شمار می رود، چرا که باعث می شود با اتکا به ظرفیت درون زا دست به تولید بزنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام محمودبود.غری، امام جمعه سرعین در خطبه های این هفته نماز جمعه  ضمن دعوت نمازگزارن به تقوا اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام فرموده اند:" ریشه دین تقوا است"، این دنیا ارزش ندارد که انسان به خاطرش دچار گناه شود، چرا که این دنیا زود گذر است.

وی با تبیین منطق تبدیل تهدید به فرصت در اندیشه مقام معظم رهبری، عنوان کرد: باور کنید آمریکا مرده است و باید برای آمریکا مجلس ترحیم گرفته شود. در سال ۸۷ غرب از مسئولان وزارت امور خارجه ما درخواست مذاکره کرد، دانشمندان هسته ایی ما قبل از آن سال کار کرده و در آن سال مذکور به یافته های علمی دست یافتند. آمریکا مشاهده کرد که اگر ایران با این رویه پیشرفت کند، به یک الگو تبدیل خواهد شد، پس برای مذاکره پیش قدم شد.

وی با اشاره به ماجرای حضرت موسی (ع) و فرعون گفت: چرا  بر مذاکره اصرار دارید؟ این ها را کنار بگذارید. حضرت موسی (ع) تهدید به مرگ می شود، اما این تهدید را به پیروزی تبدیل می کند.

اصغری خطاب به مردم و مسئولان، تصریح کرد: تهدید را باید تبدیل به فرصت کرد؛ این که دشمن ما را تهدید و تحریم کرده است، بهترین موقعیت برای ما به شمار می رود، چرا که باعث می شود خودمان با اتکا به ظرفیت درون زا دست به تولید بزنیم. اگر دشمن هر چیزی را روانه بازار ما کند، از تولید عاجز می مانیم.

وی افزود: بایستی به جوانان اعتماد کرد، چرا که درس خوانده و متخصص هستند. استفاده از ظرفیت های جوانان موجب پیشرفت در عرصه های مختلف خواهد شد.

خطیب نماز جمعه سرعین در ادامه با گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه گفت: قبل از انقلاب، کار دشمن این بود که میان حوزه و دانشگاه فاصله بیندازد و عمیقا در این راستا تلاش می کرد. خداوند آیت الله شهید مفتح را بیامرزد، ایشان منشا خدمات بسیاری قبل و بعد از انقلاب از جمله وحدت حوزه و دانشگاه بود.

اصغری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که یکی از کارهای شیطان تفرقه افکنی است. در آستانه انتخابات واقع شده ایم، سخنی نگوییم که موجب تفرقه شود. این انتخابات بسیار حساس است.

وی اظهار کرد: دشمنانی که تصور می کنند مردم در انتخابات شرکت نمی کنند و یا با حضور کم رنگ تری شرکت خواهند کرد بدانند که این ها فقط تصورات آنها است و  مردم با شور و شوق همیشگی شرکت خواهند کرد و اتفاقا میزان شور مردم نسبت به دور گذشته نیز بیشتر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha