شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی خواستار مجازات سریع و علنی عاملان جنایت میدان الوثبه شد و آنان را حیواناتی گرگ صفت توصیف کرد و نیرو های امنیتی را به کنترل امور دعوت نمود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سید قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه، جنایت میدان "الوثبه" که با کشیدن جسد جوان، مثله کردن، بریدن سر و آویزان کردن آن از تیر برق همراه بود را جنایتی وحشیانه برشمرد و پرسید: آیا این ها به دنبال اصلاح هستند؟

وی خواستار مجازات سریع و علنی عاملان این جنایت شد تا صدای تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز حفظ شود.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی با تأکید بر اینکه نیرو های امنیتی باید کنترل امور را به دست بگیرند و آیت الله سیستانی در این خصوص توصیه کردند و فرصت کافی را داده اند، گفت: امنیت تنها از طریق نیرو های امنیتی حفظ می شود و امروز این نیرو های از سوی ملت و مرجعیت حمایت می شود.

مرجعیت، نیرو های امنیتی و بسیج مردمی و ملت عراق مثلث سه گانه پیروزی هستند

امام جمعه نجف اشرف در خصوص سالگرد پیروزی بر داعش با اشاره به اینکه مرجعیت، نیرو های امنیتی و بسیج مردمی و ملت عراق مثلث سه گانه پیروزی هستند، ملت عراق بزرگترین طرح فرپاشی منطقه و امت اسلامی تحت عنوان حکومت اسلامی را نابود کرد.

وی افزود: امروز شاهد حملات هدفمند علیه این مثلث سه گانه هستیم و این به خاطر این است که دشمن فهمید که قدرت ما در این سه است و ما همچنان که در سطح نظامی پیروز شدیم در عرصه فکری و فرهنگی نیز پیروز خواهیم شد.

 قبانچی سالگرد پیروزی بر داعش را به ملت عراق و خانواده های شهدا و مجروحین، نیرو های امنیتی، بسیج مردمی و موکب های حسینی تبریک گفت.

آمریکا متهم اول حمایت از آشوب و تخریب در عراق است

خطیب جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه، در خصوص تهدید وزارت خارجه آمریکا مبنی بر حرکت بین المللی علیه عراق به بهانه کشتار عمدی تظاهرات کنندگان، گفت: آمریکا متهم اول حمایت از آشوب و تخریب با هدف فروپاشی عراق و تلاش برای بازگرداندن دیکتاتوری است.

تحریم های آمریکا علیه رهبران بسیج مردمی را محکوم می کنیم

وی در خصوص تحریم های آمریکا علیه سه تن از رهبران بسیج مردمی و قرار دادن آن در لیست تروریسم گفت: ما این موضع گیری را محکوم می کنیم و آن را دخالت در امور عراق و دفاع و حمایت از داعش و تجاوز علیه بسیج مردمی و اراده عراق می دانیم.

خطبه دینی

حجت الاسلام و المسلمین قپاچی در خطبه دینی به سخن امام علی (ع) اشاره کرد که استحکام دین و دنیا را در چهار چیز دانستند که موارد زیر است:

1- عالمی که از علم استفاده کند.

2- ثروتمندی که در بخشش مال خود خساست نورزد.

3- فقیری که آخرتش را به دنیا نفروشد.

4- نادانی که در برابر یادگیری تکبر نورزد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha