جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام روح الله مختاری امام جمعه ساوجبلاغ

حوزه/ حجت الاسلام مختاری با اشاره به جایگاه مجلس شورای اسلامی، گفت: در انتخاب نمایندگان مجلس به گونه ای عمل کنیم که از انتخابمان پشیمان نشویم و کاسه «چه کنم چه کنم» دست نگیرین.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام روح الله مختاری در خطبه های نماز جمعه این هفته ساوجبلاغ با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات گفت:د ر هر انتخابات ارکانی اثرگذار هستند، اما رکن اساسی حضور گسترده مردم و البته کیفیت انتخاب است؛ مجلسی که در کلان کشور شکل می گیرد خروجی انتخاب ما در مناطق مختلف کشور است.

وی افزود: دستگاه های اجرایی در نهایت بی طرفی و امانتداری کار اجرای انتخابات را انجام دهند، به طوری که مردم این امانت داری با تمام وجود احساس کنند، لذا توصیه من به همه مجریان انتخابات این است که اصلا اجازه ندهید شائبه ای در این قصه ایجاد شود.
وی با اشاره به نقش مهم شورای نگهبان در انتخابات، افزود: مردم می پرسند «شورای نگهبان اگر احساس می کند که کسی قابلیت لازم را برای مجلس ندارد پس چرا تایید می کند؟»؛  مردم عزیز بدانند که تایید شورای نگهبان کف تاییدیه است و با احتمال و گمان بر اینکه کاندیدایی ممکن است در آینده تخلفی بکند، شورای نگهبان اجازه رد صلاحیت ندارد، این می شود مجازات قبل از وقوع جرم، که با شرع مقدس و قانون سازگاری ندارد.

وی ادامه داد: کار شورای نگهبان تاییدیه حداقلی است، مانند کلاس دانشگاهی که در آن نمره ۱۰ و ۲۰ هردو قبولی می گیرند. اگر تعدادی مهندس از دانشگاهی فارغ التحصیل بشوند یکی با نمره ۱۰ یکی با ۱۱ یکی با ۱۲ یکی با ۱۸، اگر شما برای کار خودت بخواهی یکی را انتخاب کنی نمره ۱۰ را انتخاب می کنی؟ قطعا خیر، شورای نگهبان وظیفه دارد نمره ۱۰ به بالا را معرفی کند، اما پیدا کردن نمره بالاتر با مردم است. باید به گونه ای انتخاب کنیم که ۴ سال کاسه «چه کنم چه کنم» دست نگیریم و پشیمان از انتخابمان نشویم.

امام جمعه ساوجبلاغ اظهار کرد: نخبگان و دلسوزان جامعه هم با مردم صحبت بکنند و وظایف و حدود اختیارات نماینده را بگویند تا بعضی با وعده های توخالی مردم را فریب ندهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha