جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 875814
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵
مسلمانان بلیز صاحب مسجد می شوند.

حوزه/ مسلمانان در بلیز واقع در آمریکای مرکزی صاحب مسجدی می شوند که سالن نمازخانه آن ظرفیت 200 نمازگزار را داشته و دارای 4 مناره و 1 گنبد خواهد بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از lovefm، مسلمانان شهر بلیز سیتی بزرگترین شهر کشور بلیز در آمریکای مرکزی به زودی صاحب یک مسجد خواهند.

ساخت مسجد از فردا آغاز شده و نخستین سنگ بنای مکان عبادت مسلمانان قرار است فردا در فاصله بزرگراه وسترن و فیلیپ گلدنسون گذاشته شود. این مسجد در یک ملک به مساحت 1.28 هکتار ساخته می شود که تنها 0.9 هکتار آن مورد استفاده قرار می گیرد و بقیه ساخت و ساز این ملک به آینده  واگذار شده است.

فاز 1  پروژه شامل ساختمان اصلی نمازخانه می باشدکه ظرفیت 200 نمازگزار را خواهد داشت. 4 مناره کوچک و یک گنبد از ویژگی هایی هستند که در طراحی های اولیه این مسجد به چشم می خورند. محلی نیز برای زندگی امام جماعت و دفاتر و پارکینگ برای 16 اتومبیل از ویژگی های دیگر این مسجد خواهند بود.

در فاز 2  این پروژه نیز قرار است یک مدرسه یا مرکز بزرگ اجتماعی ساخته شودکه هنوز تصمیم آن گرفته نشده است.

نوید مانگلا امام جماعت مسلمانان از اهمیت ساخت مسجد به خبرنگاران گفت: قصد داشتم بگویم که این نخستین مرحله فعالیت های ما است و دلمان می خواهد ساختمان های بیشتری در اینجا بسازیم. ما در سه سال گذشته  در یک مکان اجاره ای بوده ایم و اکنون برای نخستین بار یک ملک را خریداری کرده ایم.

 دیگر امامان جماعت نیز بر اهمیت ساخت مسجد تاکید کردند. لال خان محمد از پیشوایان  این جامعه اسلامی گفت: افتتح مسجد در بلیز خبر بسیار خوبی برای همه است، زیرا هدف از این مسجد فقط عبادت خدا نیست بلکه ایجاد آرامش در تمامی اقشار اجتماعی است.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha