پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجد اعظم پونه از پیشوایان غیرمسلمان در روز درهای باز دعوت کرد

حوزه/ مسجد مرکز اطلاعات اسلامی در پونه هندوستان، برای دومین سال با برگزاری «روز درهای باز» از 20 پیشوای غیرمسلمان برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل آورد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از punemirror، مرکز اطلاعات اسلامی در اروگاه اعظم واقع در پونه هندوستان، با راه اندازی یک برنامه ارتباطاتی قصد دارد فردا 15 دسامبر، مراسم «روز درهای باز مساجد» را برگزار کند و از پیشوایان و رهبران ادیان و مکاتب مختلف دعوت به عمل آورده است.

برگزارکنندگان می گویند، مشابه برنامه ای که یک سال پیش داشته اند، هدف شان از این رویداد، از بین بردن سوءبرداشت های منفی و کلیشه های غلط در رابطه با دین اسلام می باشد.

درحالی که دولت هندوستان اخیرا فشارهای زیادی بر مسلمانان این کشور وارد کرده، اسلام هراسی در هند رو به افزایش بوده و حق شهروندی مسلمانان از آنان سلب می شود، جمعی از مسلمانان بر این باور هستند که باید با دیگر اجتماعات ارتباط گسترده ای داشته باشند.

شیخ خرمدین رئیس اردوگاه جماعت اسلامی هندو این مرکز اسلامی  در این باره گفت:

اسلام در داخل جامعه اسلامی محدود شده و بیشتر مردم از سیستم های اعتقادی دیگر اطلاعاتی درباره اسلام و چگونه مراسم عبادی، آداب و رسوم اسلامی ما و اینکه چرا ما 5 بار در روز نماز می خوانیم و دین ما درباره چیست، ندارند. می خواهیم کاری کنیم که مردم از جنبه های دینی ما آگاه شوند. و به همین دلیل نیز اولین قدم را برداشته ایم.

وی افزود: سال گذشته صدها نفر در این ابتکار شرکت کردند که باعث شد این رویداد به یک موفقیت تبدیل گردد. این نشان می دهد که مردم کنجکاو هستند و دلشان می خواهد درک کنند که دین ما چه چیز را دنبال می کند. ما از هر سئوالی استقبال می کنیم. به مردم اجازه می دهیم که تمامی مسجد را بگردند و با یک تور هدایت شده، جنبه های مختلف مذهب ما را درک کنند.

به گفته این رهبر مذهبی، با توجه به پاسخ گرم سال گذشته، انتظارمی رود نزدیک به 20 نماینده مذهبی دعوت شده در این مراسم حضور یابند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha