جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینی نژاد

حوزه/ رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا گفت: یکی از مباحثی که باید به آن اهتمام داشته باشیم، مسئله انتخابات مجلس شورای اسلامی است .باید به افراد انقلابی، توانمند و متخصص کمک کرد تا بتوانیم مجلسی انقلابی در دوره جدید داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در نشست مجمع عمومی نمایندگان طلاب که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: أمیرالمؤمنین علی علیه السلام در روایتی فرمودند: «وَ مَا أَعْمَالُ الْبِرِّ کُلُّهَا وَ الْجِهَادُ فِی سَبِیلِ اللهِ عِنْدَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیِ عَنْ الْمُنْکَرِ إِلَّا کَنَفْثَةٍ فِی بَحْرٍ لُجِّیٍّ/ همه کارهای خوب و جهاد در راه خدا، در مقایسه با امر به معروف و نهی از منکر نیست مگر همچون آب دهانی که در دریایی ژرف انداخته شود».

وی ابراز داشت: یکی از مسائلی که امروز در شهر مقدس قم به دنبال آن هستیم، حفظ حجاب این شهر است و برنامه هایی در حال اجرا درباره این موضوع است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: امروز ۹۹ درصد بانوان قم باحجاب بوده و با حجاب مناسب وارد شهر می شوند؛ اما یک درصدی از افراد وجود دارد که حجاب را رعایت نکرده و چهره قم را مخدوش کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد تصریح کرد: امروز قرارگاهی در شهر مقدس قم راه اندازی شده و مدیران ارشد استان جزو اعضای این قرارگاه هستند تا بتوانیم از مشکلات موجود بکاهیم.

وی بیان داشت: یکی از کارهایی که باید درباره موضوع حجاب انجام شود، تذکرکوتاه است و اگر همه تذکری دهند و رد شوند، یقینا اثرگذار خواهد بود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا اظهار داشت: امروز دشمن به دنبال اندلس کردن ایران است تا بتواند به اهداف خود برسد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد ابراز داشت: یکی از مباحثی که باید به آن اهتمام داشته باشیم، مسئله انتخابات مجلس شورای اسلامی است که باید به افراد انقلابی، توانمند و متخصص کمک کرد تا بتوانیم مجلسی انقلابی در دوره جدید داشته باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: یکی از وظایف مجمع نمایندگان، صدور بیانیه ها در موضوعات گوناگون است که در این راستا تمام تلاش خود را خواهیم داشت تا به روز بوده و اعلان نظر در موضوعات مهم روز داشته باشیم.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام سید محمد باقر تکیه ای به عنوان ناطق اول پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت و گفت: امام صادق علیه السلام در روایتی فرمودند: إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَکَّةُ وَ لِرَسُولِهِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِینَةُ وَ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ حَرَماً وَ هُوَ الْکُوفَةُ وَ لَنَا حَرَماً وَ هُوَ قُمُّ وَ سَتُدْفَنُ فِیهِ امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِی تُسَمَّی فَاطِمَةَ مَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ/ خدا را حرمی است و آن مکه است، پیامبر را حرمی است و آن مدینه است، امیرالمومنین را حرمی است و آن کوفه است و برای ما حرمی است و آن قم است و در آن خانمی از فرزندان من به نام فاطمه دفن خواهد شد، هرکس وی را زیارت کند پاداشش بهشت خواهد بود.

وی اظهار داشت: علم، دانش، دین، دیانت، تشیع و اسلام ناب باید از شهر مقدس قم به سراسر جهان مخابره شود؛ اما دشمن مکار این مسئله را فهمیده و نقشه های پیچیده ای برای مقابله با نشر فرهنگ اهل بیت (ع) برنامه ریزی کرده است.

نماینده طلاب قم ابراز داشت: رهبر انقلاب در یکی از سخنان خود بیان کرده اند: دشمن برای قم برنامه ریزی کرده و تصمیم آنان این بود که همچنان که قم پایگاه عظمت اسلام و بر افراشته شدن پرچم انقلاب بود، اینجا را پایگاه ضدیت انقلاب کنند و برای آن برنامه ریزی کرده اند.

حجت الاسلام تکیه ای خاطرنشان ساخت: همچنین ایشان در یکی دیگر از سخنان خود بیان کرده اند: قم مرکز، مادر و شهر انقلاب است؛ اما دست های خائنی در کار است که قم را از آن روحیه دینی و انقلابی کمرنگ کند و از کینه دشمن در تمام جنبه ها نباید غافل شد.

وی تصریح کرد: تمام نمایندگان طلاب به حیثیت اینکه ساکن قم هستند، اولا و بالذات مخاطب این فرمایشات و دغدغه حضرت آقا می باشند و باید این سوال را از خود انجام دهیم که چه کاری تا به امروز انجام داده ایم.

نماینده طلاب قم بیان داشت: همه باید هم قسم شویم تا به صیانت قم به عنوان مرکز انقلاب کمک نماییم.

یادآور می شود: در این جلسه طرح دو فوریتی گنجاندن کتاب درسی در موضوع استکبار ستیزی در متون آموزشی حوزه، بررسی طرح دو فوریتی طرح دو فوریتی تشکیل بسیج نمایندگان و طرح دوفوریتی جایگزینی شهریه مقام معظم رهبری به جای ضامن در جمع نمایندگان طلاب و فضلا به بحث و بررسی گذاشته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha