پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
عابدین رستمی

حوزه/ امام جمعه شهرستان قروه گفت: پایه دین اسلام بر اساس علم و دانش بنیان نهاده شده است و خرافات و اوهام در آن جایگاهی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام عابدین رستمی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه اظهار داشت: دین اسلام توجه و اهتمام بسیار جدی در بحث علم و علم آموزی دارد و همه مسلمانان را به این مهم سفارش کرده است.

امام جمعه شهرستان قروه گفت: برهمین اساس باید گفت که پایه دین اسلام بر اساس علم و دانش بنیان نهاده شده است و خرافات و اوهام در آن جایگاهی ندارد.

این استاد حوزه در ادامه اظهار کرد: جایگاه علم و عالم در نزد خداوند متعال بسیار والاست تا جایی که در سوره فاطر آمده است: «وَمِنَ النَّاسِ وَالدَّوَابِّ وَالْأَنْعَامِ مُخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ کَذَٰلِکَ ۗ إِنَّمَا یَخْشَی اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ ۗ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ غَفُورٌ/ و از انسانها و جنبندگان و چهارپایان انواعی با رنگهای مختلف، (آری) حقیقت چنین است: از میان بندگان خدا، تنها دانشمندان از او می‌ترسند؛ خداوند عزیز و غفور است!».

حجت الاسلام رستمی ادامه داد: در این کلام وحی به خوبی پیداست که عالمان و علما در نزد خداوند خویش جایگاه بس بالاتری از دیگر اقشار دارند، لذا فرد مسلمان باید با علم و دانش باشد و جهل برای یک مسلمان یک ایراد بزرگ محسوب می گردد.

امام جمعه شهرستان قروه تاکید کرد: از شما طلاب عزیز درخواست می کنیم و می خواهیم که قدر اساتید خود را به خوبی بدانید، زیرا آنان وقت و عمر خود را صرف علم آموزی شما می کنند که این امر در نزد خداوند متعال نوعی جهاد است.

این استاد حوزوی ادامه داد: رسول اکرم (ص) در روایات بسیاری از مسلمین خواسته است که به دنبال علم و دانش که در هر کجای عالم قرار دارد، بروند که این سفارش اکید پیامبر اکرم (ص) نشان می دهد که نگاه اسلام به علم و عالم، نگاهی عمیق و تخصصی است.

حجت الاسلام رستمی در پایان گفت: تکریم بزرگان علم و دین وظیفه ای است که همه باید آن را ادا کنیم، زیرا این بزرگان سرمایه های معنوی بشریت هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha