جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انتشارات المصطفی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین خالق‌پور، بر نشر آثار و اندیشه انقلابی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به زبان‌های گوناگون تأکید و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) بهترین مبین و مفسر اندیشه‌های انقلاب اسلامی و دیدگاه‌ها و نظریات امام خمینی(ره) هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ در بازدید از مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی، ضمن تأکید بر افزایش سطح علمی و به‌روزرسانی اطلاعات دانشی انتشارات، تصریح کرد: تبیین معارف ناب الهی در گستره جهانی، نیازمند بسترهای جدیدی برای ارائه به جامعه مخاطبانی است و نشر و انتشارات، از مهم‌ترین، پایدارترین و تأثیرگذارترین مقوله‌های تبیینی و ترویجی به گروه‌ها و مجموعه‌ها دانشی و شخصیت‌های علمی به شمار می‌رود.

وی بر جایگاه تأثیرگذار انتشارات و ساز و کارهای آن در تسهیل انتقال مفاهیم دانشی به صورت پایدار و بازنشر این مفاهیم در مجموعه مقالات علمی اشاره نمود و یادآور شد: تولید و نشر کتاب‌های علمی و مرجع، ضمن تأثیر در مستندسازی نظریه‌های نوین علمی و زمینه‌سازی رجوع پژوهشگران و اندیشمندان به این نظریات، در تجلی سطح دانشی مجموعه‌های علمی نقش بسزایی ایفا می‌کند.

جانشین ریاست المصطفی انتشارات را تجلی‌بخش ظرفیت‌های جامعةالمصطفی برشمرد و اذعان داشت: تولید، نشر و ارائه کتاب‌های فاخر علمی، ضمن اثبات سطح دانشی پژوهشگران هر مجموعه علمی، در حرکت به سمت مرجعیت علمی و استحکام و پایداری حضور و نقش‌آفرینی در مرزهای دانشی بسیار مؤثر و کارآمد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ خالق‌پور، در ادامه، بر لزوم راه‌اندازی نمایشگاه‌های موضوعی و تخصصی تأکید نمود و اظهار داشت: لازم است مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی، ضمن توجه به وجود تغییر و تحولات آموزشی، نمایشگاه‌های تخصصی ناظر به رشته‌های آموزشی راه‌اندازی نماید.

وی بر گسترش هر چه بیشتر تنوع زبانی منشورات المصطفی و توجه به بازنشر دیجیتالی آثار تأکید نمود و اذعان داشت: مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی باید تعامل و همکاری گسترده‌ای با مراکز فرهنگی همسو ایجاد نموده، در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور پررنگ‌تری داشته باشد.

جانشین ریاست المصطفی، ضمن تأکید بر توجه به ابزارهای رسانه‌ای، نقش برپایی مراسم رونمایی را برای آثار فاخر، مهم ارزیابی نمود و یادآور شد: برگزاری آیین رونمایی برای کتب و منشورات فاخر علمی، در جلب توجه جامعه علمی به سمت سایر تولیدات انتشارات اثرگذار خواهد بود.

وی بر نشر آثار و اندیشه انقلابی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به زبان‌های گوناگون تأکید و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) بهترین مبین و مفسر اندیشه‌های انقلاب اسلامی و دیدگاه‌ها و نظریات امام خمینی(ره) هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ خالق‌پور، در بخش پایانی این دیدار، بر بهره‌گیری از تجربیات و راهکارهای جدید پشتیبانی مالی و برنامه‌های اقتصادی در حوزه نشر تأکید نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha