جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ربانی

حوزه/ نشست خیرین مراکز خدمات استان‌های منطقه مرکزی کشور با حضور رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیت امام(ره) درخمین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست خیرین مراکز خدمات استان‌های منطقه مرکزی کشور با حضور حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات با هدف همفکری و هم‌اندیشی برای پیگیری مشکلات طلاب این منطقه در بیت امام(ره) در شهرستان خمین برگزار شد.

در این نشست مدیران کل امور استان‌ها، حراست، معیشت و توانمندسازی و جذب منابع و ظرفیت‌های مرکز خدمات و مدیران کل و خیرین استان‌های قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، قزوین، لرستان و منطقه کاشان و مسئولان نمایندگی‌های بروجرد و پردیسان حضور داشتند.

دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در سفر دو روزه در استان مرکزی حضور داشت در این نشست حضور پیدا کرد و به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در این نشست در سخنانی گفت: دستگیری از مردم توفیقی الهی است که باید قدردان آن باشید چراکه بسیاری توفیق این خدمات را ندارند.
وی گفت: احسان و دستگیری از بندگان خدا در بسیاری از آیات قرآن هم‌وزن و در کنار توحید قرار گرفته است و وقتی بحث عبودیت مطرح می‌شود بحث احسان نیز مطرح می‌شود که نشان می‌دهد احسان به خلق خدا نزد خدا ارجمند و بلندمرتبه است.

رئیس مرکز خدمات حوزه با اشاره به مراتب خدمت افزود: خدمت به مردم ارزش بسیاری دارد ولی این خدمت دارای مراتبی است و خدمت به عالمان دینی مرتبه بسیار بالایی دارد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) گفت: پیامبر(ص) فرمودند اگر کسی به عالمی توجه کند مرا اکرام کرده است و کسی که مرا احترام کند خدا را احترام کرده است.

در این نشست، حجج اسلام و المسلمین عدالت مدیر کل جذب منابع و ظرفیت‌ها و علائیان مدیرکل معیشت و توانمندسازی مرکز خدمات نیز حضور داشتند و درباره برنامه‌ها و فعالیت‌های این ادارات کل مطالبی را بیان کردند.

همچنین، حجج اسلام و المسلمین حسینی پور امام جمعه شهرستان خمین و رضوی تولیت بیت امام (ره) در خمین از دیگر سخنرانان این نشست بودند.
گفتنی است، بیت تاریخی و زادگاه حضرت امام(س) در حاشیه شمالی رودخانه خمین در محله قدیمی سرپل قرار دارد و میراث تاریخی با ارزشی است که مورد بازدید ایرانگردان و جهانگردان زیادی قرار می‌گیرد.

این خانه با 150 سال قدمت، از بناهای دوره قاجار است و معماری آن همانند سایر خانه‌های ایران متناسب با اقلیم خمین و استان مرکزی است و مصالح اصلی به کار رفته در آن نیز از خشت، گل و چوب است.

امام خمینی ۲۰ جمادی الثانی ۱۳۲۰ قمری، مطابق با ۳۰ شهریور ۱۲۸۱ شمسی، در شهرستان خمین در این بیت تاریخی در مرکز شهر خمین متولد شد و تا سن ۱۹ سالگی در این مکان زندگی کرد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha