جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرحوم آیت الله شالی

حوزه/ بزرگداشت مرحوم آیت الله سید حسن موسوی شالی، با حضور اقشار مختلف مردم، در مسجد جامعه شهر شال برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اسدالله رضوانی، صبح امروز در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله سید حسن موسوی شالی که در مسجد جامعه شهر شال برگزار شد، گفت: مرحوم آیت الله شالی همیشه به طلاب و شاگردان موضوع علم آموزی را تاکید می کردند و حتی گاهی ایشان برای یافتن مطالب علمی شب تا صبح نمی خوابید.

تولیت مدرسه علمیه شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: یکی از نکالت برجسته اخلاقی و ممتاز مرحوم آیت الله موسوی شالی اهتمام جدی به نماز اول وقت بود و  هیچگاه اجازه نمی دادند نماز جماعت اول وقتشان به تاخیر بیفتد که باید این مسئله الگوی ما باشد.

وی عنوان کرد: با قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، مرحوم آیت الله شالی اولین کسی بود که در منطقه دشت قزوین علیه رژیم طاغوت سخنرانی کرد.

وی ادامه داد: این عالم فاضل و با تقوا در برنامه های تبلیغی بسیاری داشت که تاسیس مدرسه علمیه شهرستان تاکستان یکی از فعالیت های ایشان بود. همچنین در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور جدی داشت و  بسیاری از اقوام ایشان به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.

حجت الاسلام رضوانی عنوان کرد: مرحوم آیت الله شالی از شهرت گریزان بود و در محافلی که نتیجه آن جز شهرت نبود، حضور نمی یافت.

در پایان این مراسم از خانواده مرحوم آیت الله موسوی شالی تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha