پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام فصیح نیا

حوزه/ حجت الاسلام فصیح‌نیا گفت: توسل به اهل بیت(ع) در کنار تحصیل از لوازم و ضروریات طلبگی است و در زندگی علمای بزرگ شیعه انس با ائمه اطهار(ع) و توسل به آن‌ها بسیار مشهود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام حسین فصیح‌نیا امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام باقر (ع) شاهین‌دژ که در حسینیه این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: توسل به اهل بیت (ع) جزو  برنامه‌های همه علمای بزرگ شیعه بود، لذا باید همیشه خود را به اهل بیت(ع) گره بزنیم و بهترین راه هم توسل به آن‌هاست.

امام جمعه شاهین دژ تصریح کرد: توسل، دعا و زیارات اهل بیت (ع) لازمه همه مؤمنین است، اما برای طلاب که در اردوگاه امام عصر (عج) هستند ضروری است و همین امر موجب حفظ طلبه در سربازی امام زمان (عج) خواهد بود؛ بدون توسل به اهل بیت(ع) و انس با دعا و مناجات طلبگی فایده‌ای نخواهد داشت.

حجت الاسلام فصیح‌نیا افزود: در روایات معصومین بیان شده است که فقط افرادی از پل صراط رد می‌شوند که محبت اهل بیت (ع) را دارا باشند و منظور از این محبت، عمل به دستورات آن‌ها است.

وی بیان داشت: برخی علما در تفسیر " العلم نور" بیان کرده‌اند، علمی که بدون اهل بیت(ع) باشد ثمر و اثری نخواهد داشت و دانش نافع علمی است که با ولایت و محبت اهل بیت(ع) ممزوج باشد.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha