جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بانکداری اسلامی

حوزه/ امام جمعه شهرستان بانه گفت: علیرغم هشدار دین اسلام مبنی بر حرام بودن ربا در معاملات بانکی، باز هم متاسفانه اکثر بانک ها به سمت بانکداری غربی و سرمایه داری حرکت می کنند.

ماموستا عبدالرحمن خدایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: اقتصاد از اصول و پایه های مهم زندگی بشری است و این امر در دین اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته است، لذا نگاه اسلام به مسئله معیشت و اقتصاد، نگاهی تخصصی و کارشناسانه است که این نوع نگاه در دیگر ادیان بدین ظرافت دیده نمی شود.

امام جمعه شهرستان بانه ادامه داد: حرکت در مسیر اقتصاد اسلامی و عمل به دستورات دین در این حوزه می تواند زمینه ساز رشد اقتصادی در اجتماع مسلمین شود.

ماموستا خدایی ادامه داد: اکثر بانک ها و موسسات مالی و اعتباری توجهی به اقتصاد اسلامی ندارند و همین امر باعث شده  که برخی از معاملات بانکی دارای شبهه باشند.

امام جمعه بانه تصریح کرد: یکی از اصول اسلامی در بحث بانکداری، مسئله قرض الحسنه است، ولی با این وجود کمتر بانکی در کشور اقدام به پرداخت تسهیلات در قالب قرض الحسنه می کند.

این عالم اهل سنت  اضافه کرد: بی شک تمام مشکلات بانکداری در ایران نتیجه دور شدن از اقتصاد اسلامی است، لذا تا زمانی که بانکداری اسلامی به معنای واقعی در جامعه نهادینه نشود، هرگز نمی توان انتظار معاملات سالم و بدون ربا را در سیستم بانکی کشور داشت.

ماموستا خدایی در ادامه اظهار کرد: علیرغم هشدار دین اسلام مبنی بر حرام بودن ربا در معاملات بانکی، باز هم متاسفانه اکثر بانک ها به سمت بانکداری غربی و سرمایه داری حرکت می کنند.

امام جمعه  بانه در پایان گفت: بانکداری در ایران تا زمانی که از اصول اقتصاد اسلامی پیروی نکند همین وضعیت را خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha