چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام حمید رحیمی

حوزه/ مسئول پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری اردوی یک‌روزه مسئولین و طلاب پژوهشگر خواهر و برادر حوزه علمیه استان به مشهد مقدس برای بازدید از نمایشگاه پژوهش خبر داد.

حجت‌الاسلام حمید رحیمی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار کرد: اردوی یک‌روزه مسئولین پژوهش و طلاب پژوهشگر برتر مدارس علمیه استان جهت بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

وی افزود: مسئولین پژوهش و طلاب از این نمایشگاه بازدید کرده و در حاشیه بازدید برای طلاب برادر و خواهر به‌صورت مجزا نشستی با موضوع سواد و رسانه برگزار شد.

حجت‌الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: در پایان این بازدید مسئولین پژوهش مدارس با همکاران معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان نشستی صمیمی داشتند که در این نشست شرح وظایف مسئولین پژوهش تبیین شد و مسئولین پژوهش دغدغه‌های خود در مسائل پژوهشی را بیان کردند.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۳۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۳۱ مدرسه علمیه تحت نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال ۱۳۸۸ تا سال ۹۵ به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند، اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه ۹۵ به مدیریت استانی ارتقاء یافت.

شایان‌ذکر است، در استان خراسان شمالی ۱۵ مدرسه علمیه شامل ۹ مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع حدود دو هزار و ۶۰۰ طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر ۱۷۰ استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha