جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله مدرسی تصریح کرد: ملت عراق می تواند با پیروی از رهبران دینی دعوت های تفرقه افکنانه را پشت سر بگذارند، همچنانکه پیشتر با قرار گرفتن حول محور رهبران دینی و پیروی از دستورات آنان با حملات بزرگتری مقابله کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق در سخنرانی خود در کربلا گفت: نادانی و جهالت دلیل اصلی نابودی کشورهاست و زمینه را برای گسترش سیاست تفرقه که دشمنان به دنبال آن هستند، فراهم می کند.

ایشان ادامه داد: تفرقه انگیزی و اختلاف افکنی از داخل کشور نیست، بلکه از سوی مزدورانی صورت می گیرد که از بیرون مرزها فتنه انگیزی می کنند و بسیاری از کشور های اسلامی شاهد این مزدور های تفرقه افکن هستند.

آیت الله مدرسی تأکید کرد: ملت عراق می تواند با پیروی از رهبران دینی دعوت های تفرقه افکنانه را پشت سر بگذارند، همچنانکه پیشتر با قرار گرفتن حول محور رهبران دینی و پیروی از دستورات آنان با حملات بزرگتری مقابله کردند؛ چرا که آنان مظهر آموزه های دین حنیف و سنت رسول الله (صلی الله علیه و آله) هستند و تاریخ قدرت رهبران دینی را در خاموش کردن فتنه و ترمیم اتحاد ملی و کیان اجتماعی ملت عراق ثابت کرده است.

ضرورت بازگشت به تعالیم دینی و رحمت حضرت رسول اکرم (ص)

این عالم عراقی بر ضرورت بازگشت به تعالیم دینی و رحمت حضرت رسول اکرم (ص) تأکید کرد و گفت: این امر با مقدم دانستن منافع عالی بر منافع شخصی امکان پذیر است؛ به طوری که مسلمانان در برابر دشمن و کسانی که می خواهند فرهنگشان را ربوده و کشورشان را اشغال و به آنان امر و نهی کنند، سر سخت باشند، همچنان که قرآن کریم فرموده: (اشداء علی الکفار، رحماء بینهم).

ایشان در همین راستا ادامه داد: صفت غالب در این آیه، رحمت است و این صفت در خانواده رشد می کند و در جوامع بزرگ که متنون شریف از آن به عنوان خانواده مؤمن نام می برد، گسترش می یابد.

حوادث میدان الوثبه به دور از تمامی اخلاقیات و ارزش های دینی است

آیت الله مدرسی حوادث میدان الوثبه را محکوم کرد و آن را به دور از تمامی اخلاقیات و ارزش های دینی و  ملت عراق دانست و ملت عراق را به مقدم دانستن منافع عمومی بر منافع شخصی که ممکن است موجب درگیری شود، دعوت کرد و گفت: تمامی افراد باید برای مصلحت همگی فکر کنند تا خیر و خوبی شامل همگی بشود.

ایشان بیان داشت: موکب های حسینی و تجمعات ایمانی باید به تجمع های فعال و انقلابی در امور مختلف اجتماعی تبدیل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha