پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/نشست خبری  آغاز پذیرش جامعه الزهرا

حوزه/مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه بودجه این مجموعه در سرفصل آموزشی تعریف نشده است از بی مهری به این مجموعه در تخصیص بودجه انتقاد کرد و گفت: از نظر بودجه ای جامعه الزهرا(س) در یک حیات نباتی به سر میبرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمود مدنی در نشست خبری آغاز پذیرش جامعه الزهرا(س) که ظهر امروز در سالن جلسات  پژوهشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به هدف وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: این موضوع همواره به عنوان یکی از مهم ترین اهداف جامعه الزهرا(س) بوده است و تلاش کرده ایم به صورت گام های عملی این هدف را دنبال کنیم  و به دنبال این هستیم که این دونها به هم افزایی و همکاری بیشتر و وحدت دیدگاه ها و نظریات برسند.

مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به وضعیت فعلی جامعه الزهرا(س) افزود: جامعه الزهرا(س) با یک شتاب مناسب علی رغم تنگناهای بودجه ای ضمن ادامه مسیر قبلی در بخش آموزش قدم های  بلندتری مانند تربیت مدرس  را پیش گرفته است.

به گفته وی تربیت مدرس در ۵ رشته در جامعه الزهرا(س) برنامه ریزی شده است و  در سال آینده در رشته های دیگر هم فعالیت خود را ادامه میدهد.

حجت الاسلام و المسلمین  مدنی با اشاره به فعالیت های پژوهش جامعه الزهرا(س) نیز خاطرنشان کرد:  جامعه الزهرا(س) در بخش پژوهش  ۱۶ نشریه داخلی علمی تخصصی راه اندازی شده است و سه نشریه را برای پژوهشی شدن کاندیدا کرده است.

مدیر جامعه الزهرا(س) افزود: معاونت فرهنگی و تبلیغی جامعه الزهرا(س) در ادامه مسیر کارهای قبلی طرح شمیم را پی ریزی کرده است که بخش های مختلفی دارد که یکی از آنها حضور در مدارس آموزش و پرورش است که به تعبیر مسئولین آموزش و پرورش یکی از موفق ترین برنامه ها بوده است.

۲۰ هزار طلبه در جامعه الزهرا(س)

وی با ارائه آماری از مشغولان به تحصیل جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: بیش از ۲۰ هزار طلبه ایرانی و غیرایرانی ،۲۳۰۰ دانش آموز در مقاطع پیش دبستانی تا دبیرستان، هزار کودک در مهد و ۵۰۰ دانشجو در دانشکده هدی مشغول به تحصیل هستند و قلب اصلی جامعه الزهرا(س) که مجموعه حوزوی است با ۲۰ هزار طلبه در رشته های مختلف و سطوح مختلف مشغول به فعالیت است و علی رغم مشکلات بودجه ای توانسته ایم ظرفیت خود را در سال جاری افزایش بدهیم.

حجت الاسلام و المسلمین  مدنی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد ظرفیت پذیرش در سال جاری افزایش یافته است، تاکید کرد: با صرفه جویی های صورت گرفته هزینه ها کاهش پیدا کرد اما میزان پذیرش با افزایش مواجه بوده است و امسال هم متناسب با سال گذشته در سطوح ۲و۳ و ۴ پذیرش داریم، در سطح۳ که سطح کارشناسی ارشد است دوازده رشته و در سطح ۴ پنج رشته پذیرش دارد.

مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه پذیرش در سطوح عالی نیز در جامعه الزهرا(س) دایر است، گفت:  پذیرش در سطوح عالی از دو سال گذشته آغاز شده است و امسال هم پذیرش های خود را خواهد داشت.

وی از دوره های جانبی در جامعه الزهرا(س) هم خبر داد و گفت: دوره های تربیت پژوهشگر، تربیت مشاور، تربیت مترجم و تربیت مبلغ از جمله دورهای جدیدی است که در جامعه الزهرا(س) برنامه ریزی و انجام شد اما امسال به خاطر مشکلات بودجه ای  ممکن است نتوانیم این دوره ها را ادامه بدهیم اما نهایت تلاشمان بر این است که اهم برنامه ها را ادامه دهیم.

تنگنای بودجه ای و حیات نباتی جامعه الزهرا(س)

حجت الاسلام و المسلمین  مدنی همچنین در ادامه به وضعیت بودجه ای جامعه الزهرا(س) اشاره کرد و گفت: شرایط ویژه کشور را همه درک میکنیم و آماده ایم با توکل بر خدا و اعتماد بر ظرفیت های داخلی این مرحله هم با سرافزایی بگذرد اما یک مجموعه ای با این حجم فعالیت نیاز به بودجه متناسب با فعالیت های خود دارد.

وی افزود: بودجه ما به لحاظ اینکه در سر فصل آموزشی تعریف نشده است معمولا مورد بی مهری قرار میگیرد به طوری که سال گذشته ۴۷ درصد بودجه تخصیص یافته را دریافت کردیم و امسال وضعیت بدتری داشتیم و در واقع جامعه الزهرا(س) از نظر بودجه ای در یک حیات نباتی به سر میبرد.

مدیرجامعه الزهرا(س) با بیان اینکه وضعیت بودجه ای سبب شد که اولویت های فعالیت طی برنامه ریزی هایی مشخص شود افزود:  بعضا اولویت های پنج تا سه و حتی بعضا اولویت های دوم خود را به دلیل کسری بوده حذف کرده ایم.

وی افزود: انتظارمان این است که ضمن تقویت همه دانشگاه ها و مجموعه ها، به مجموعه هایی چون جامعه الزهرا(س) هم که بر اساس همه معیارهای علمی و دستورالعمل های شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می کنند درحد سایر دانشگاه ها توجه شود یا حداقل در سطح ضرورت ها تامین کنند که مجبور نشویم فعالیت های ضروری خود متوقف کنیم.

۳۱۳/۶۱ پ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha