چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رایانه

حوزه/ معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(س) با اشاره به توسعه آموزش های مجازی یا برخط، عنوان کرد:با توجه به تعهدات جامعه الزهرا(س) نسبت به طلاب غیرحضوری سعی کرده ایم جنبه های آنلاین و برخط را تقویت کرده و تعداد و ظرفیت و شیوه اجرای این کلاس‌های آنلاین را بیشتر و قوی تر کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین ناصر شهیدی  در نشست خبری آغاز پذیرش جامعه الزهرا(س) که ظهر امروز در سالن جلسات  پژوهشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه اهداف و سیاست هایی در رابطه با پذیرش طلاب مد نظر است اظهار کرد: ۶ محور در این رابطه مدنظر است. از جمله اینکه با توجه به وظیفه معاونت آموزش هر ساله مدنظر داریم با توجه به رشته های مورد نیاز جامعه و آنچه که مطالبه فارغ التحصیلان دبیرستان هاست برنامه ریزی داشته باشیم.

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(س) با تاکید بر اینکه جامعه الزهرا(س) فعلا تنها از بین فارغ التحصیلان دیپلم پذیرش دارد، افزود: پیشنهادی در این رابطه وجود دارد که پذیرش را به سطح سیکل هم کاهش دهیم  اما برای امسال هنوز عملی نشده است.

وی با بیان اینکه رشته مدیریت آموزش به رشته های سطح سه افزوده شده است،خاطرنشان کرد: رشته گرایش هایی که به مرحله تصویب رسیده است متعدد است و در حال تصمیم گیری در مورد اجرای پذیرش درمورد برخی از این رشته ها هستیم.

شهیدی تصریح کرد: مسیر و نقشه راه ما در سنجش و پذیرش بر اساس محورهایی است که به ما ابلاغ شده است، یکی از این سیاست ها توجه به مناطق کم برخوردار و محروم است و در این رابطه ما تصمیم داریم با معرفی جامعه الزهرا در مناطق کم برخوردار در این زمینه پیش رویم و حتی سعی میکنیم نسبت به پذیرش طلاب از این مناطق توجه و اهتمام ویژه تری داشته باشیم.

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(س) با تاکید بر توانمند سازی هر چه بیشتر طلاب در ابعاد مختلف به عنوان یکی دیگر از محورهای مورد اهمیت پذیرش طلاب، تصریح کرد: یکی از ابعاد این توانمندسازی مهارت های تبلیغی است و طرح شمیم درهمین رابطه طراحی شده است و بازخوردهای بسیار خوبی هم به همراه داشته است.

توجه به تربیت مدرس در جامعه الزهرا(س)

وی با تاکید بر افزایش توانمندی طلاب در زمینه تدریس هم خاطرنشان کرد: تدریس و قابلیت مدرسی طلاب هم از دیگر برنامه ریزی هاست که به همین بهانه دوره های تربیت مدرس اجرایی شد و به دنبال این هستیم که این خلل را تکمیل کرده و بتوانیم اساتیدی مورد نیاز در سطح داخل و حتی خارج کشور را تربیت کنیم.

شهیدی با بیان اینکه آموزش پژوهش محور از ترم جدید مدنظر قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این رویکرد همزمان در هر سه سطح کار خود را شروع کرده است و کارگاه های مهارتی در این زمینه اجرا میشود و طلاب باید  فعالیت های پژوهشی مبتنی بر آموزش ها و مهارت هایی که کسب کرده اند را در طول سال ارائه کنند.

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(س) با اشاره به  جدی شدن توجه به پایانامه ها افزود: حتما طلبه باید بعد از طی مراحلی وارد مرحله پایانامه نویسی شود و در همین رابطه سعی کرده ایم اساتیدی را تحت عنوان همیار به مجموعه اضافه کنیم و از این نیم سال همیار آموزشی و تربیتی به مجموعه ما افزوده شده اند.

توسعه آموزش‌های مجازی

به گفت وی این اساتید همه از مجموعه جامعه الزهرا(س) هستند و با شرایط خاص پذیرش میشوند،خصوصا در بعد تبلیغ بین الملل علاوه بر اساتید معمول استاد همیار هم در نظر گرفته شده است.

شهیدی با اشاره به برگزاری برگزاری آزمون ورودی جامعه الزهرا(س) در مناطق مختلف کشور خاطرنشان کرد: با توجه به تنگناهای بودجه ای راحت ترین کار این بود که آزمون به صورت متمرکز در قم برگزار میشد اما نهایتا تصمیم بر این شد که برای راحتی حال طلاب آزمون در نقاط مختلف کشور برگزار شود.

وی همچنین با اشاره به برنامه توسعه آموزش های مجازی یا برخط، عنوان کرد: جامعه الزهرا(س) هم پذیرش حضوری و هم غیرحضوری دارد. نسبت به طلاب غیرحضوری سعی میکنیم جنبه های آنلاین و برخط را تقویت کنیم و تعداد و ظرفیت و شیوه اجرای این کلاس های آنلاین را بیشتر و قوی تر کرده ایم.

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(س) با تاکید بر توجه به دو بعد اخلاقی و تربیتی در برنامه ها، عنوان کرد: همه خانم های طلبه هفته ای یک ساعت حداقل در کلاس های درس اخلاق شرکت میکنند. در نیم سال اول کلاس های آدابی  و بعد از آن در کلاس های تجمیعی شرکت میکنند. در بعد بصیرتی هم کلاس های بصیرت افزایی هفته ای یک جلسه برگزار میشو و قرار بر این است که عین همین برنامه بصیرتی برای شرکت کنندگان غیرحضوری هم به صورت ضبط شده در اختیار قرار گیرد.

۳۱۳/۶۱ پ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha