سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
جامعه الزهرا

حوزه/ رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از آغاز پذیرش آزمون ورودی جامعه الزهرا(س) از ۲۳ آذرماه ظرف مدت یک ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ اباذر عمرانی فر در نشست خبری آغاز پذیرش جامعه الزهرا(س) که ظهر امروز در سالن جلسات پژوهشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه جامعه الزهرا(س) در سه دو، سه و چهار معادل مقطع تحصیلی کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکترا طلاب را پذیرش میکند، اظهار کرد: زمان بندی ثبت نام برای داوطلبان هر سه دوره از ۲۳ آذر ۹۸ آغاز میشود و تا یک ماه ادامه دارد.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از بارگزاری راهنماهای ثبت نام و شرایط معافیت  در پایگاه اطلاع رسانی و پایگاه پذیرش جامعه الزهرا(س) خبر داد و افزود: برگزاری دوره ای ضمن سطح دو به نام بازپذیری سطح دو برنامه ریزی شده است که شامل کسانی میشود که به هر دلیلی از تحصیل منقطع شده اند.

وی با اشاره به اینکه ۹ اسفند ماه زمان برگزاری آزمون خواهد بود، تاکید کرد: در رابطه با مکان برگزاری هم اولویت این است که در کل کشور برگزار شود مگر اینکه همه استانها به حداقل ظرفیت شرکت کنندگان نرسند که در این صورت آزمون به  صورت منطقه ای برگزار میشود.

حجت‌الاسلام‌ عمرانی فر با بیان اینکه در ۲۵ فرودین نتیجه آزمون کتبی اعلام میشود تاکید کرد: همزان با اعلام نتایج اولیه زمان مصاحبه نیز اعلام میشود.

به گفته وی علاقمندان به شرکت در آزمون پذیرش جامعه الزهرا میتوانند با مراجعه به سایت پذیرش جامعه الزهرا اقدام به خرید کارت و انجام مراحل ثبت نام کنند و نیاز به مراجعه حضوری نیست و در صورتی که حین ثبت نام به مشکلی خوردند که دردفترچه به سوالشان پاسخ داده نشده بود میتوانند از روز شنبه تا چهارشنبه در زمان ثبت نام با این شماره تلفن ۰۲۵۳۲۱۱۲۲۲۲ تماس بگیرند.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه در مقطع سطح دو برنامه ها متناسب با نیاز داوطلب تعریف شده است، تاکید کرد: شرکت در این دوره به صورت حضوری با این شرط است که طلبه حتما به همراه سرپرست قانونی در قم حضور داشته باشد و به صورت غیرحضوری میتوانند در سراسر کشور حضور داشته باشند. برنامه های سطح دو به صورت خوابگاهی و روزانه وجود دارد در بخش خوابگاهی شرایط سنی وجود دارد.

وی از طرح ریزی برنامه های پژوهش محور کارگاهی مانند مدرسه کوثر خبر داد و گفت: در سال جدید جامعه الزهرا(س) نگاه خاصی به پژوهش دارد. علاوه بر این در سال جاری در مقطع کارشناسی ارشد ۱۲ رشته پذیرش خواهد داشت که مدیریت آموزشی یکی از رشته های جدید است که در سه گرایش رشته های تاریخ اسلام، تفسیر و علوم قرآن و فقه و اصول برگزار میشود.

حجت‌الاسلام‌  عمرانی فر به ضوابط پذیرش هم اشاره کرد و افزود: در مقاطع کارشناسی ارشد از مقاطع کارشناسی همه دانشگاه ها پذیرش خواهیم داشت  با این شرط که از بین ۱۰۰ رشته اعلام شده به عنوان رشته های همسو با جامعه الزهرا(س) باشند.

وی افزود: کارشناسی های ناپیوسته ای که رشته کاردانی و کارشناسی شان یکی بوده است و همه فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق و مدرسه عالی شهید مطهری میتوانند هم میتوانند در مقطع کارشناسی ارشد جامعه الزهرا(س) شرکت کند.

به گفته وی  حافظان کل قرآن و نهج البلاغه، برگزیدگان المپیادهای دانش آموزی و دانشجویی و فارغ التحصیلان مقطع سطح دو از جامعه الزهرا که بیش از یک سال از فارغ التحصیلی نگذشته باشد از آزمون سطح دو معاف هستند.

حجت‌الاسلام‌  عمرانی فر همچنین ادامه داد: حافظان نیمی از قرآن و نهج البلاغ، معلمان، خانواده های شهدا و ساکنان مناطق محروم  وکلیه دانش آموزان مقطع دوم دبیرستان در رشته معارف اسلامی از امتیازات ویژه برخوردار خواهند بود.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه در بخش بین الملل پذیرش در سطح دو در طول سال فعال است، خاطرنشان کرد: از همه قاره های جهان طلبه جاری یا فارغ التحصیل داریم اما این آزمون که ثبت نام آن از ۲۳ آذرماه شروع میشود  و به مدت یک ماه ادامه دارد ویژه طلاب ایرانی است و فقط در مقطع سطح دو داوطلبان غیرایرانی که ساکن شهر قم باشند و مدارکی که دارند ایرانی باشند میتوانند شرکت کنند.

۳۱۳/۶۱ پ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی محمدنیا IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    3 1
    عالی هست
  • دانشجوی دوره دکترا ناپیوسته حقوق بین‌الملل عمومی IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    0 1
    من با احترام عرض می کنم درست نیست شما طلاب با تعاریف دوره کاردانی کارشناسی کارشناسی ارشد همچون دانشگاه خوتان را تطبیق می دهید کار شما مشخص است لطفاً. برای اقشار دیگر دز آموزش عالی احترام بگزارید حضرت آیت‌الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی.. هدف شما را مشخص کرده اند و ایشان خطاب کردند کار روحانیون طالب را اما امروز شما با مدارک فوق دیپلم تا دکترا خودتان مدرک می دهید و فردا هم داریم مملکت مییبینم که. . نگزارید قیاس ها طور دیگری شوند محمد. یزد آذر ماه 1398
  • مخدومہ بتول PK ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    0 1
    خستہ نباشید
  • Kaneez Fatima PK ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    0 0
    Want to take Islamic studies online i
  • زهرا DE ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    سلام،خسته نباشید شرایط ثبت نام در جامعة الزهرا چیه؟ چه موقع ثبت نام شروع میشه؟