شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سیدموسی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار با اشاره به اینکه علوم اسلامی به ویژه فقه نیازمند پژوهش همیشگی است، گفت: پژوهش رازهای نهفته علوم را برای ما عیان می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی، بعدازظهر امروز در جمع طلاب مدرسه سفیران هدایت بیجار اظهار داشت: زیربنای تمام علوم و دانش های علوم انسانی و تجربی، پژوهش و تحقیق است و کسی نیز هرگز نمی تواند این ارتباط را انکار کند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: پژوهش است که باعث می شود ما علوم را یک به یک کشف کنیم و به سمت جلو حرکت نماییم.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه مسئله پژوهش و توجه به آن پشرفت های علمی بسیاری برای جامعه به دنبال دارد، تاکید کرد: پژوهش رازهای نهفته علوم را برای ما عیان می کند و به نوعی می توان گفت پژوهش و تحقیق جواب پرسش های ماست.

حجت الاسلام محمودی در ادامه با تاکید بر اینکه نباید مسئله پژوهش در مراکز آموزشی به ویژه حوزه های علمیه به حاشیه رانده شود، گفت: هنوز بخش اعظمی از علوم انسانی گمنام و ناشناخته است و تنها با انجام امور تحقیقات و پژوهشی می توانیم که این ناشناخته های علم را نمایان سازیم.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار با اشاره به اینکه علوم اسلامی به ویژه فقه اسلامی نیازمند پژوهش همیشگی است، اظهار داشت: برای به روز کردن مباحث فقهی در اسلام باید علما و روحانیون همیشه در مسئله پژوهش حضوری فعال داشته باشند و نایافته های فقهی را با تحقیق و تفحص پیدا و به روز کنند.

این استاد حوزه ادامه داد: از همه طلاب می خواهیم که روحیه منفعل نداشته باشند و همواره بخشی از زمان و وقت روزانه خود را به صورت منظم به امور پژوهشی اختصاص دهند زیرا از این راه به جواب بسیاری از پرسش هایی بی پاسخ خود خواهند رسید.

حجت الاسلام محمودی عنوان کرد: معاونت پژوهش در حوزه های علمیه از معاونت های تاثیرگذار است که به عنوان موتور محرکه حوزه ها و مدارس علمیه عمل می کنند و همین معاونت دستاوردهای بسیاری در مدارس علمیه کشور دارد.

 استاد حوزه علمیه استان کردستان در پایان ضمن تقدیر از معاون پژوهشی مدرسه سفیران هدایت بیجار، اظهار داشت: خوشبختانه نگاه حوزه علمیه قم به مسئله پژوهش نگاهی عمیق و موشکافانه است و همین امر باعث ایجاد روحیه و انگیزه در طلاب این مدرسه در بیجار شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha